İslam deklarasyonu kitabının incelemesi şöyle ki: birincisi kitaptan ders çıkarılması gereken çok şey var hiç şüphesiz lakin kitaptaki asıl üzerinde durulan mevzu ve mevzular daha ziyade Batı ve İslam dünyası üzerinde durulmuş mevzuyu açıklamak gerekirse şöyle denilebilir Batı için söyleyecek olursak batının ne kadar makyavelist yani çıkarı için her şeyi mübah gören zihniyetinin nasıl çirkin bir boyutta olduğunu anlatmış ve batıdaki kapitalist düzenin nasıl dünyayı etkilediğine işaret etmiş bunun yanında İslam için ise içimizdeki bir takım devşirmeler eliyle nasıl kendi benliğimize yabancılaştırıldığımızı örnekleriyle anlatmış yani yabancı felsefe, yabancı hayat tarzı, yabancı sermaye,yabancı desteği vesaire bunlarla maddi ve manevi bağımsızlık elde edilemeyeceğini ifade etmiş doğru da ifade etmiş bunlar İslam dünyasındaki devletler için büyük sorundur celladımıza aşık edilmemizin sebepleridir şunu da belirtmek lazım bir ülkede kanunların çokluğu ve bu kadar çok kanun yapılması o toplumun çok marazlı olduğunu gösteriyor yani "çürümüş bir şeylerin olduğunu gösteriyor"son olarak terbiye mevzusuna değinmek istiyorum terbiye bizim toplumumuz için yani İslam toplumu için çok mühim bir yer arz ediyor öyle ki terbiyemizin ve ahlakımızın nasıl bizden alındığını somut örneklerle müşahede etmiş bir kişi Aliye İzzet begoviç şöyle ki halkın alkole maruz bırakılmasının her türlü şekli, gizli ve açık fuhuş yazı, resim, film ve televizyonda pornografi, kumarhaneler, gece kulüpleri ve İslam'ın ahlaki anlayışı ile bağdaşmayan her türlü eğlence şeklinin İslami terbiye ve ahlakı bozduğuna işaret etmiş terbiye İslam topluluklarının sadece temeli olmadığı aynı zamanda varoluş işlevini de taşıdığını ifade etmiş vesselam