Hayır. Asla, uykuya dalarken bile olsa artık beni hiçbir şey şaşırtamaz demeyeceğim böbürlenerek. Hayır. Bir yıl geçti, yeni bir yıl daha geçecek ve bu da geçen yıl gibi bir yığın sürprizle dolu olacak. Demek ki öğrenmeye boyun eğmek gerekiyormuş.
İşte böyle geçti bütün yıl. Şu anda fırtına gibi akıp geçtiğini anlamış olmama rağmen, geçerken birçok yönü, birçok görünümü varmış gibi, karışık ve korkutucu gelmişti. Aynaya bakıyorum da geçen yılın bıraktığı izleri görüyorum yüzümde.
Son olarak, şöyle bir soru sorulabilir: kendinizi psikolojideki bu kötüye kullanma potansiyeline karşı korumak için ne yapabilirsiniz?
Buna en iyi yanıt şudur.
Yeni bilgilere sürekli açık olun.
Çok okuyun ve tartışın.