Torununa hayat hakkında bilgi veren yaşlı ve bilge bir Kızılderiliden söz eden bir Amerikan hikayesi vardır. Bilge şöyle der: “İçimin derinliklerinde, iki kurt arasında süregiden bir savaş var. Bu kurtlardan birisi kötü kurt. O öfke, korku, acıma, kıskançlık, açgözlülük, aldatma ve bencilliği temsil ediyor. Diğeri ise iyi kurt. O şefkat, neşe, sevgi, umut, cömertlik, dürüstlük ve şefkati temsil ediyor. Bu, korkunç bir savaş. Aynı savaş senin ve tüm diğer insanların içinde de şiddetli bir şekilde yaşanıyor.” Torun bunu bir süre düşünür ve sonra sorar: “Peki, savaşı hangi kurt kazanıyor?” Yaşlı adam gülümser ve basitçe şöyle cevap verir: “Beslediğin kurt.”
“ Ama buna hayat diyorlar.”
Gözümdeki yaşı silerek, “Nasıl yani?” dedim.
“Tersine dönüyor, yükseliyor, alçalıyor. Bazen kendini tekrar ediyor, bazen korkutucu ve vahşi oluyor. Ama zaten yaşamak da bu.”
sen o’nu sakındığın için
suçlusun. sen küçük İskender saflığınla dipsiz suçlusun!
yorucu alkışlar, yorucu yanıtsızlıklar, ve sonlanan
belkiler, tanrılarım! çıldırtın!
çıldırtın artık beni, ne bekliyorsunuz?!
anlamıyorum anlamıyorum anlamıyorum