..Hepsi değil. Mesela intiharı savunan Montaigne en saygı duyduğum arkadaşlarımdan biridir. Ama Schopenhauer gibi kendini öldürmeyen bir kötümserle asla yakınlığım olamaz...
...Ya sırtlan dişleri kontes ağızlarında
En kral öpüşmeyle gelen ya çakal salyası
Bulaştığın her kadın ayrıca kirletirken
Sevişmekte direnmek ne demek düşündün mü
Bu çabuk değişen deliler borsasında
Tanrının simsiyah yeryüzüne tükürdüğü
Karşılıksız adamlar her gece yarısı
Deprem gürültüleriyle ansızın yıkılırken
İnadın nagant gibi koltuğunun altında
Yaşamakta direnmek ne demek düşündün mü
... zayıflığımızı belli etmek istemediğimizde, İyiyim, deyip geçiştiririz ya öyle söylemişti, hatta ölecek durumda olsak bile iyiyim deriz, kabaca buna yiğitliğe bok sürdürmemek denir, olayları böyle mantıksızca tersine çevirmek yalnızca insan türüne özgüdür.
"..Bende bunun Dr. Yueh'nin Hayatın Sırrı dediği şey olduğunu söyledim."
Hawat kıkırdadı. "Ne cevap verdi?"
"Kızdı galiba. Hayatın sırrının çözülecek bir problem değil, tecrübe edilecek bir gerçeklik olduğunu söyledi. Bende Mentatlığın İlk Yasası'nı söyledim: 'Bir süreç onu durdurarak anlaşılamaz. İdrak sürecin akışıyla birlikte gerçekleşmeli, ona katılmalı ve onunla birlikte akmalıdır.' Bunu duyunca tatmin oldu sanki.."