Onur Biçer

Onur Biçer
@Tolkien_
Kitap içerikleri paylaştığım YouTube kanalıma ulaşmak için: youtube.com/@OnurunKitapligi Instagram hesabıma ulaşmak için: instagram.com/onurun_kitaplig...
Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmeni
Yüksek lisans
İstanbul
İstanbul, 5 Mart 1990
334 okur puanı
Ekim 2020 tarihinde katıldı

Onur Biçer

, bir kitabı yarım bıraktı
%35 (200/570 syf.)
Ali Rıza Bey
6.7/10 · 25 okunma
Ters Köşe Final Sevenler Buraya!
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯 Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!

Onur Biçer

, 2024 okuma hedefini ekledi.
2024 OKUMA HEDEFİ
28/50 kitap - %56 tamamlandı
28 kitap okudu
50 kitap
7,6bin sayfa
27 inceleme
7 alıntı

Onur Biçer

, bir kitap okudu
Puan vermedi·80 syf.·
31 saatte okudu
·
Okunma: 29 Aralık 2023 00:29
·
2023 33. kitabı
Gassan Kanafânî
8.4/10 · 1.295 okunma

Onur Biçer

, bir kitap okudu
Puan vermedi·96 syf.·
34 saatte okudu
·
Okunma: 25 Aralık 2023 23:30
·
2023 32. kitabı
Agota Kristof
7.2/10 · 1.554 okunma
Bir Dramın Hikâyesi
9/10
·120 syf.··
2023 30. kitabı
·
29 saatte okudu
·
Okunma: 19 Aralık 2023 21:43
Sakar, gerçek bir olaya dayanan kurgusuyla kısa ama vurucu bir roman. Diana adlı kız çocuğuna ailesi tarafından uygulanan şiddet, olaylara dolaylı yoldan tanık olanların gözlemleri eşliğinde belgesel tadında anlatılıyor. Anneanne, teyze, öğretmenler, doktorlar, bazı yetkililer gözünden Diana’nın yaşadıklarını ve bu tanıkların şüphelerini okuyoruz. Aslında herkesin şüphesi ortak, bulgular da çok net fakat ailenin dehşete düşüren soğukkanlılığı ve kendilerini maskelemesi süreci uzattıkça uzatıyor. Aslında bu kitaba direkt roman demek de çok doğru mu bilemiyorum. Roman tekniğinden çok daha farklı, vurucu bir teknik kullanılmış. Olaylar başkalarının ağzından anlatılırken zaman zaman diyaloğa dönülürcesine geçişler konmuş. Kitabı okurken sanki bu tanıkları sorgular gibi, onlara bir mikrofon uzatmış da olayı dinler gibi hissediyorsunuz. Bu açıdan yazarın tarzını çok başarılı bulduğumu söylemek isterim. Daha en başından Diana’nın doğumu ve annesi ile babasının ilişkisi sorunlu görünüyor. Buradaki detayları vererek okuma zevkinizi kaçırmak istemiyorum. Annesinin Diana’ya olan tutumu daha en başından hastalıklı. Olayların devamında Diana neden bu şiddete maruz kalıyor, onunla zorları nedir beni kitabın sonuna kadar bu düşündürdü. Yazar, Diana’nın yaşadıklarını dolaylı yoldan anlatsa da şiddeti gözümüzün önüne tüm çıplaklığıyla sermese de anlatılanlar okuru zorlayacak cinsten. Özellikle ailenin tüm şüpheleri boşa çıkarmak adına gizlendiği doğallık maskesi ürkütücü. Çocuğa uygulanan manipülasyon ve çocuğun her defasında büyük bir doğallıkla bastırdığı korkusu da aynı şekilde ürkütücü. Tanıkların elinden geleni yapmasına rağmen sonuca varamaması, âdeta bir duvara çarpar gibi her defasına belli bir noktadan ileri gidememesi dikkat çekici. Ailenin kötülüğü o kadar profesyonel ki
SakarAlexandre Seurat · Metis Yayınları · 20255,8bin okunma