Ziya

Ziya
@TryingToUnderstand
What if not? nullius in verba/memento mori/omnes una manet nox/sub specie aeternitatis #130893017 #135188298 #133405446 #134412952
yaşamak
CE, GTU
soluk mavi nokta
Eskişehir, 18 Nisan
9 kütüphaneci puanı
511 okur puanı
Haziran 2021 tarihinde katıldı
Söylenen (şey)in anlamlı olması demek, muhataplarına (=her bir muhatabına) aynı anlamı vermesi demektir. Şayet söylenen (şey), muhataplarına (=herbir muhatabına) farklı bir anlam veriyorsa, onun 'bir anlam' vermediğini ya da daha doğru bir deyişle-(anlam vermede başarısız olduğunu iddia etmek mümkün hale gelir. Burada bir metnin birden fazla şekilde yorumlanmasının mümkün olamayacağını söylemiyoruz; bilakis bunun mümkün olduğunu ve fakat makbul, hatta doğru olmadığını söylüyoruz.
Sayfa 22·Kitabı okudu
Felsefe
Yaïr isimli okura yanıt verildi
Ziya
İletişimbilimi konusunda uzmanlığına güvendiğiniz birinin oluşturduğu bir okuma listesi var mı bildiğiniz? Varsa paylaşabilirseniz çok memnun olurum.
Reklam
Söylenen (şey)in anlamlı olması demek, muhataplarına (=her bir muhatabına) aynı anlamı vermesi demektir. Şayet söylenen (şey), muhataplarına (=herbir muhatabına) farklı bir anlam veriyorsa, onun 'bir anlam' vermediğini ya da daha doğru bir deyişle-(anlam vermede başarısız olduğunu iddia etmek mümkün hale gelir. Burada bir metnin birden fazla şekilde yorumlanmasının mümkün olamayacağını söylemiyoruz; bilakis bunun mümkün olduğunu ve fakat makbul, hatta doğru olmadığını söylüyoruz.
Sayfa 22·Kitabı okudu
Felsefe
Yaïr isimli okura yanıt verildi
Ziya
Rica etsem yorumunuzu biraz açıklayabilir misiniz, Ünsal Oskay'la Dücane Cundioglu farklı şeyleri mi savunuyor vb. Ünsal Oskay hakkında bilgim yok çünkü.
böyle bir şey mümkün mü ki? bence imkânsız
Kısacası, bir eseri, ondan şu ya da bu şekilde yararlanmak, onu kullanmak amacıyla okumak estetik tutumla çatışan şeylerdir. Estetik tutumda dikkatimiz sadece eserin kendisine dönüktür ve eseri keyif için okuruz.
Sayfa 233 - İletişim Yayınları- 30.baskı, 2020- Okur Merkezli Kuramlar·Kitabı okudu
Edebiyat
Ziya
Bence de değil. Zaten "keyif için okumak" da kişisel bı yarar ve kullanım değil mi :D
Böyle işler hep geceleri yapılırdı; tutuklamalar her zaman geceleyin gerçekleşirdi. Ansızın irkilerek uyanmak, hoyrat bir elin omzunuzu sarsması, gözlerinize tutulan ışıklar, yatağı çevreleyen acımasız yüzler. Çoğu zaman ne yargılama olurdu ne de bir tutuklama raporu tutulurdu. İnsanlar ortadan kayboluverirdi, o kadar; ve bu hep geceleri olurdu. Adınız kayıtlardan silinir, yaptığınız her şeyin kaydı yok edilir, bir zamanlar var olduğunuz bile yadsınır, sonra da tümden unutulurdu. Kökünüz kazınır, külünüz göğe savrulurdu: Alışılmış deyimle, buharlaşırdınız.
Sayfa 29·Kitabı okudu
Edebiyat
ecitah isimli okura yanıt verildi
Ziya
Hee tamaaam iyi şeyapmışın😂
Böyle işler hep geceleri yapılırdı; tutuklamalar her zaman geceleyin gerçekleşirdi. Ansızın irkilerek uyanmak, hoyrat bir elin omzunuzu sarsması, gözlerinize tutulan ışıklar, yatağı çevreleyen acımasız yüzler. Çoğu zaman ne yargılama olurdu ne de bir tutuklama raporu tutulurdu. İnsanlar ortadan kayboluverirdi, o kadar; ve bu hep geceleri olurdu. Adınız kayıtlardan silinir, yaptığınız her şeyin kaydı yok edilir, bir zamanlar var olduğunuz bile yadsınır, sonra da tümden unutulurdu. Kökünüz kazınır, külünüz göğe savrulurdu: Alışılmış deyimle, buharlaşırdınız.
Sayfa 29·Kitabı okudu
Edebiyat
ecitah isimli okura yanıt verildi
Ziya
Anlayamadım desem😅
Reklam