Ziya

Ziya
@TryingToUnderstand
What if not? nullius in verba/memento mori/omnes una manet nox/sub specie aeternitatis #130893017 #135188298 #133405446 #134412952
yaşamak
CE, GTU
soluk mavi nokta
Eskişehir, 18 Nisan
9 kütüphaneci puanı
511 okur puanı
Haziran 2021 tarihinde katıldı
böyle bir şey mümkün mü ki? bence imkânsız
Kısacası, bir eseri, ondan şu ya da bu şekilde yararlanmak, onu kullanmak amacıyla okumak estetik tutumla çatışan şeylerdir. Estetik tutumda dikkatimiz sadece eserin kendisine dönüktür ve eseri keyif için okuruz.
Sayfa 233 - İletişim Yayınları- 30.baskı, 2020- Okur Merkezli Kuramlar·Kitabı okudu
Edebiyat
Ziya
Bence de değil. Zaten "keyif için okumak" da kişisel bı yarar ve kullanım değil mi :D
Reklam
Böyle işler hep geceleri yapılırdı; tutuklamalar her zaman geceleyin gerçekleşirdi. Ansızın irkilerek uyanmak, hoyrat bir elin omzunuzu sarsması, gözlerinize tutulan ışıklar, yatağı çevreleyen acımasız yüzler. Çoğu zaman ne yargılama olurdu ne de bir tutuklama raporu tutulurdu. İnsanlar ortadan kayboluverirdi, o kadar; ve bu hep geceleri olurdu. Adınız kayıtlardan silinir, yaptığınız her şeyin kaydı yok edilir, bir zamanlar var olduğunuz bile yadsınır, sonra da tümden unutulurdu. Kökünüz kazınır, külünüz göğe savrulurdu: Alışılmış deyimle, buharlaşırdınız.
Sayfa 29·Kitabı okudu
Edebiyat
ecitah isimli okura yanıt verildi
Ziya
Hee tamaaam iyi şeyapmışın😂
Böyle işler hep geceleri yapılırdı; tutuklamalar her zaman geceleyin gerçekleşirdi. Ansızın irkilerek uyanmak, hoyrat bir elin omzunuzu sarsması, gözlerinize tutulan ışıklar, yatağı çevreleyen acımasız yüzler. Çoğu zaman ne yargılama olurdu ne de bir tutuklama raporu tutulurdu. İnsanlar ortadan kayboluverirdi, o kadar; ve bu hep geceleri olurdu. Adınız kayıtlardan silinir, yaptığınız her şeyin kaydı yok edilir, bir zamanlar var olduğunuz bile yadsınır, sonra da tümden unutulurdu. Kökünüz kazınır, külünüz göğe savrulurdu: Alışılmış deyimle, buharlaşırdınız.
Sayfa 29·Kitabı okudu
Edebiyat
ecitah isimli okura yanıt verildi
Ziya
Anlayamadım desem😅
şeytan şeytan şeytan...
Kur'an'ın Şeytan'a, Allah'ın düşmanı olduğunu ima etmekle birlikte -zira kâfirlere Allah'ın düşmanları' der- asla Allah'ın düşmanı olarak atıfta bu lunmamış olması oldukça anlamlıdır. Ama Kur'ân, Şeytan'a, kolaylıkla Allah'ın düşmanı diyebilirdi; zira Kur'ân ona sık sık 'insanların düşmanı' der. Bu durum, Kur'ân'ın, daha önce tartıştığı mız bir hususa işaret etmekte olduğunu akla getirmektedir. Her ne kadar İblis Allah'a itaatsizlik etmiş olsa da, iyi ile kötü arasındaki seçimi mümkün hale getirmek sûretiyle o hâlâ Allah'ın işini yapmaktadır.
Sayfa 282·Kitabı okudu
Din Felsefesi
ecitah isimli okura yanıt verildi
Ziya
Kesinlikle, çok kafa karıştırıcı. #137731400