Tuğba

Tuğba
@Tugbalgn
Kitap okumak başkaldırmaktır!
Endüstri mühendisliği
Istanbul
120 okur puanı
Ocak 2020 tarihinde katıldı
Arkadaşımızın mert ve şan dolu göğsünde Şehitliğin nişanı bir kızıl gül açıldı...
Edebiyat
Ters Köşe Final Sevenler Buraya!
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯 Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
Yerimden fırlayarak boynuna sarılmak ve onu ağlaya ağlaya öpmek için müthiş bir arzu duydum. Hayatımda hiç bu kadar mesut olduğumu, içimin bu kadar genişlediğini hatırlamıyordum. Bir insanın diğer bir insanı, hemen hemen hiçbir şey yapmadan, bu kadar mesut etmesi nasıl mümkün oluyordu ?
Edebiyat
Artık hiçbir şeyin değişmesine imkan yok... Lüzum da yok. Demek böyle olması icap ediyormuş. Yalnız söyleyebilsem... Bir kişiye olsun içimdekileri dökebilsem... Bunu sahiden istesem bile artık böyle bir insan bulmama imkan yok...
Sayfa 43·Kitabı okudu
Edebiyat
Okuduğum en güzel şiirlerden; Geri Gelen Mektup
Ruhun mu ateş, yoksa o gözler mi alevden? Bilmem, bu yanardağ ne biçim korla tutuştu? Pervane olan kendini gizler mi alevden? Sen istedin, ondan bu gönül zorla tutuştu... Gün senden ışık alsa da bir renge bürünse; Ay secde edip çehrene yerlerde sürünse; Her şey silinip kayboluyorken nazarımdan Yalnız o yeşil gözlerinin nuru görünse... Ey sen ki kül ettin beni onmaz yakışınla, Ey sen ki gönüller tutuşur her bakışınla! Hançer gibi keskin ve çiçekler gibi ince Çehren bana uğrunda ölüm hazzı verince Gönlümdeki azgın devi rüzgarlara attım; Gözlerle günah işlemenin zevkini tattım. Gözler ki birer parçasıdır senden İlahın, Gözler ki senin en katı zulmün ve silahın, Vur şanlı silahınla, gönül mülkü düzelsin; Sen öldürüyorken de, vururken de güzelsin Bir başka füsun fışkırıyor sanki yüzünden, Bir yüz ki yapılmış dişi kaplanla hüzünden... Hasret sana ey yirmi yılın taze baharı, Vaslınla da dinmez yine bağrımdaki ağrı. Dinmez! Gönülün, tapmanın, aşkın sesidir bu! Dinmez! Ebedi özleyişin bestesidir bu! Hasret çekerek uğruna ölmek de kolaydı, Görmek seni ukbadan eğer mümkün olaydı.
Sayfa 234·Kitabı okudu
Şiir
Puan vermedi·80 syf.··
2021 13. kitabı
Cemile sıcacık, insanın içine işleyen bir hikaye. Bitirince içimde şefkat ve huzur duydum. Aytmatov'un kalemini çok seviyorum duyguyu çok iyi hissettiriyor. Bir eseri okuduğumda olay örgüsündeki doğruluğu yanlışlığını tartmak yerine hislere odaklanmayı tercih ediyorum. O yüzden ben sevdim. İnce bir kitap hemencecik okuyabilirsiniz :)
Edebiyat
CemileCengiz Aytmatov · Ötüken Neşriyat · 201944,6bin okunma