İslam dininde yaradılanların en hayırlısı olarak anlatılmıştır insan. Burada bahsedilen tanrısal ruh diğer yaratılanlara verilmeyip insana verilen; İrade, bilinç, akıl, sorumluluk, ahlak gibi duygulardır. Bu yüzden islamiyette insan diğer fanilerden üstündür. Bu durum bazılarında sonu olmayan bir arzu ve şevke dönüşürken bazılarında ise neden var olduğunun bilincinde olup daha farklı bir yaşama iter. İslami felsefedeki hiçlik kavramı buna dayanır. İnsanların kutsal sayıldığı bir çok dönem kavim oldu en bilineni tanrı krallardır. Nietzsche her varlığın hayatta kalma içgüsü üzerinden insana da pay çıkarmıstır. Hyatta kalması için aklını kullanması gerektiği bilir ve bunun için gayriahlaki herşeyi yaptığını savunur. Bu yüzdende insan en aşağılık varlıktır. Sorunuzun cevabı büyük bir bölümü için kibirdir.