O kendisini ne kadar sevdiğimi hiç bilmeyecek; hem onu yakışıklı filan diye sevmiyorum, Nelly, benden daha çok bana benziyor da, onun için seviyorum. Ruhlarımız her neden yoğrulmuşsa, ikimizinki de aynı.
Zweig’in kitapları arasında belki de en etkili kitap diye bilirim. Bu kitabı özel kılan bir diğer mesele Zweig’in ölmeden çok kısa bir süre önce tamamladığı son kitap olması ve intihar eden bir yazarı intihara neyin, hangi hislerin sürüklediğini okudukça çok açık bir şekilde göre biliyorsunuz. Bu kitap sanki bizim onu anlamamız için yazılmış ve gerçekten okunmaya değer olduğunu düşünüyorum.