Din... Eskiden günümüze kadar önemliliğini koruyan, hayatımızın (kimine göre değişir) atlatılamayacak bir parçalarından biri. Önemini şöyle de belirte biliriz, bu terimin aksi bile bir hakaret adeta (dinsiz, Allahsız). Ama günümüzde bilgiye daha kolay erişim, irade&inanç özgürlüğünün ağır basması sonucu farklı görüşler ve düşünceler mevcut. Deizm, ateizm, agnostizm durmadan yayılmakta. Bu da lokal de olsa bazı tartışmalara sebebiyyet veriyor. Ama insanlar şunları yapsalar belki bir şeyler değişir:
- Din, inanç şahsi bir şey. Bir başkasını "doğru" bildiğin yola zorla getiremezsin.
- Sen onun inancına saygılı, hoşgörülü davran. O da seninkine. Eğer yapmıyorsa bunu izah ve talep etmeye çalış (bodoslama dalma:))
- Kavga etmekle, suçlamakla, kendince deliller getirmekle ne önündekinin ne de bir başkasının düşüncesi değişmez.
Humanizm, anlayış göstermek, hoşgörülü davranmak - zaten tüm dinler bizden bunu istemiyor mu?