Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Derviş Orhan

Derviş Orhan
@_Kalender_
Sükut gibi münzevi, çığlık gibi hür !
İnşaat Mühendisi
Lisans
İzmir
İstanbul, 25 Mayıs
41 okur puanı
Aralık 2019 tarihinde katıldı
456 syf.
·
Puan vermedi
Homo Deus: Yarının Kısa Bir Tarihi
Homo Deus: Yarının Kısa Bir TarihiYuval Noah Harari
8.4/10 · 12,1bin okunma
Reklam
Türk Toplumunun Hayvana olan Merhametinin Geçmişi
Osmanlı Devleti’nde hayvan hakları ve hayvanlara dair düzenlemeler sanıldığından çok daha eski tarihlere dayanıyordu. Osmanlılar, tıpkı kul hakkı gibi hayvanların hakkını almaktan da çok korkmuş, hayvanlara kötü davranılmasının, eziyet edilmesinin felaketlere, afetlere sebep olacağına inanmışlardı. 1613 yılında Sultan I. Ahmed tarafından kurulan

Okur Takip Önerileri

Tümünü Gör
Suyu Arayan Adam
Suyu Arayan AdamŞevket Süreyya Aydemir
8.5/10 · 3.446 okunma
Yollar hem çilelerimiz, hem kitaplarımızdır. Hayatın gerçekleri bize çileli yolculuklarda, kitapların sayfalarından daha aydınlık olarak kendilerini verirler.
Sayfa 93 - Remzi KitapeviKitabı okudu
Reklam
Bir gün gelip bir misyonu olacak insan, bu misyonun ne olabileceğini kesin olarak sezmese bile, kendi hammaddesini gene de durmadan işleyen insandır. Bu hammade o insanın kendi kabiliyetleri ve ihtiraslarıdır. Kendini yapan, kendini aşabilen ve çevresinden sivrilebilecek olan insan ancak bu soy insan'dır.
Sayfa 87 - Remzi KitapeviKitabı okudu
Şehirli orta sınıfların konforlu yaşamındaki hiçbir şey, bir avcı toplayıcının başarılı bir mamut avında hissettiği saf coşku ve heyecan hissini veremez. Her yeni icat, Cennet Bahçeleri'yle aramızdaki mesafeyi biraz daha açıyor.
Sayfa 370 - Kolektif yayınlarıKitabı okudu
Tüketimci etik, karın boşa harcanmaması ve tekrar üretime yatırılmasını salık veren kapitalist etikle nasıl bağdaştırılabilir ? Çok basit: Önceki dönemlerdeki gibi, bugün de seçkinlerle kitleler arasında giderek büyüyen bir işbölümü var. Ortaçağ Avrupa'sında, aristokratlar paralarını aşırı lüks şeylere dikkatsizce harcarken köylüler her kuruşu sayarak tutumlu yaşarlardı. Bugünse durum tam tersine döndü; zenginler kendi yatırımlarına ve varlıklarına dikkat ederek yaşarken, daha az varlıklılar borca girerek hiç ihtiyaçları olmayan arabalar ve televizyonlar alıyorlar. Kapitalist ve tüketimci etik, madalyonun iki yüzü gibidir. Zenginlerin uyduğu birincil emir "yatırım yap!"ken, geri kalanların uyduğu birincil emir "satın al!"dır.
Sayfa 343 - Kolektif yayınlarıKitabı okudu
Derviş Orhan
Bir kitabı okumayı düşünüyor
Kozmos - Evrenin ve Yaşamın Sırları
Kozmos - Evrenin ve Yaşamın SırlarıCarl Sagan
8.9/10 · 5,4bin okunma
Tarihin altın kurallarından biri, geriye dönüp bakınca bariz olarak görünen şeyin olay esnasında son derece belirsiz olmasıdır.
Sayfa 239 - Kolektif yayınlarıKitabı okudu
Reklam
Derviş Orhan
Bir kitabı okumayı düşünüyor
Ulusların Düşüşü
Ulusların DüşüşüJames A. Robinson
8.5/10 · 2.696 okunma
Hiçbir erkeğe ait olmayan bir kadına tecavüz etmekse kesinlikle suç olarak görülmüyordu, tıpkı kalabalık bir sokakta yere düşen parayı almanın hırsızlık olarak görülmediği gibi. Eğer bir adam kendi karısına tecavüz ederse, bu suç değildi. Hatta bir kocanın karısına tecavüz edebilmesi fikri bir oksimorondu, çünkü koca olmak kadının cinselliği üzerinde tamamen kontrol sahibi olmak anlamına geliyordu. Bir kocanın karısına "tecavüz ettiğini" söylemek, adeta birinin kendi cüzdanını çaldığı söylemek kadar mantıksızdı. Bu yaklaşım antik Ortadoğu'yla sınırlı değildir; 2006 itibariyle dünyada hala 53 ülkede kocalar karılarına tecavüz etmekle suçlanamıyordu. Almanya'da tecavüz yasaları henüz 1997'de yeniden düzenlenerek evlilik içi tecavüz için yasal bir kategori oluşturuldu.
Sayfa 151 - Kolektif yayınlarıKitabı okudu
Çoğu toplumda kadınlar erkeğin malıydı, genellikle de babalarının, kocalarının ve erkek kardeşlerinin. Çoğu yasal sistemde, tecavüz mülkiyet hakkının ihlali olarak değerlendirildi. Başka bir deyişle, kurban tecavüze uğrayan kadın değil, ona sahip olan erkekti. Durum bu olunca yasal çözüm de mülkiyetin el değiştirmesi oluyordu. Tecavüzcü, kadının babasına veya erkek kardeşine parasını ödeyerek kadının mülkiyetini kendi üzerine alıyordu. Eski Ahit şöyle buyurdu: "Bir adam nişanlı olmayan bir bakireyle karşılaşır, onu ele geçirip onunla yatarsa ve bu kişiler bulunursa, kadınla yatan adam kadının babasına 50 şekel değerinde gümüş vermelidir, böylelikle kadın onun karısı olur." Eski İbraniler bunu mantıklı bir düzenleme olarak görüyordu.
Sayfa 151 - Kolektif yayınlarıKitabı okudu
Clennon King adındaki siyahi bir öğrenci, zorla akıl hastanesine kapatılmıştı. Duruşmayı yöneten yargıç, bir siyahinin Missisipi Üniversitesi'ne kabul edileceğini düşünmesinin çılgınlık olduğuna hükmetti.
Sayfa 149 - Kolektif yayınlarıKitabı okudu
289 öğeden 16 ile 30 arasındakiler gösteriliyor.