Evet, dostum, kuşkusuz hakılsın sen. Eğer insanlar sürekli geçmişteki acıları canlandırmak uğruna bu denli çaba harcayacaklarına, (neden böyle olduklarını Tanrı bilir) hallerinden memnun olsalar, kayıtsız bir şimdiye katlansalardı, çektikleri acı daha az olurdu.
-Evet gerçekten, Sokrates dedi, sana bu konuda fikrimi söyleyeyim. Biz yaşlılar, aynı sürünün kuşlarıyız, aynı kuşun tüyleri... Bu bir araya gelişlerde çoğumuz gençliğin kaybedilmiş zevklerine özlem duyarak, şaraptan, kadından, şenliklerden ve gençliğe ait olan diğer şeylerden alınan zevkleri hatırlayarak ağlar, artık yiyemediğinden, içemediğinden bahsederek kendilerinden o en büyük şeyin alındığı, o zaman pek güzel yaşadıkları ama artık hiçte yaşamadıkları düşüncesiyle yakınır.Bazıları, arkadaşların ve akrabaların yaşlılara karşı saygısızlığından şikayet eder ve yaşlılığa mal ettikleri tüm üzüntüler için kaderli bir dua okur.