Seven sevdiğini öldürürmü?
Galiba bu romanı okurken en çok bu soru kafama takıldı.
Kısa bir roman ama içinde bir sürü duygular barındıran bir roman.Mutsuzluk,karamsarlık, sosyal adeletsizlik, ırkçılık...ve sevgi.
John Steinbeck psikolojinin dibine vurmuş diyebiliriz. Hayallere tutunmaya çalışan çiftlik işçilerinin öyküsü.Severek ve okşayarak öldürdüğü hayvanlarla(ve en son bir kadın) aynı akibeti yaşayan bir başkahraman.
Empati yapmaya çalıştım ara ara...kendimi kötü hissettim.
Güzel ve anlamlı bir kitap, düşünerek derinden okuyabilenler için tabi...
"Insan Olmak için Pek Akıllı Olmaya Gerek Yok.
Hatta Bana Geliyor ki,Bazen Tam Tersi Oluyor.
Gerçekten Zeki ve Kurnaz Bir Adam Al Örneğin, Iyi Bir Insan Çıkması Nadirdir."
Evet...Bambaşka bir "Cahit Zarifoğlu" ile karşılaştım.
Genelde şiirlerle tanıdığımız yazar bu kitabında sosyal, siyasi, tarihi konulara Īslami bakış açısıyla birtakım öğütler ve tavsiyelerde bulunuyor.
Sade bir dil, samimi bir anlatım var yazılarda.
Müslümanları "uyarma" gibi bir hedefi'de var.
Bazı bölümleri sıkılarak (siyasi) okusamda tarihle alakalı bilgi edindim.
Hikaye tarzı kaleme alinan olaylar çok hoşuma gitti, satır aralarına sıkıştırdığı "edebî" sözler çok güzel...
Farklı bir "Cahit Zarifoğlu" okumak isteyenlere tavsiye edilir...
"Bir Değirmendir Bu Dünya,
Öğütür Bir Gün Bizi..."