“Nereye gidersem gideyim
aynı ait olmama , boşunalık duygusu …
Benim için hiçbir önemi olmayan şeye
ilgi duyuyormuş gibi yapıyorum,
kendimi ya mekanik olarak ya da hayırseverlikten
fakat hiçbir zaman bir yere varmadan çalıştırıyorum.
Beni cezbeden başka bir yer
ve ben bu yerin nerede olduğunu bilmiyorum…”
Emil Michel Cioran
Freund şöyle demiş.”Bir insan bir yere bakıyorsa orada ilgilendiği bir şey vardır. Bir insan bir yere hiç bakmıyorsa , orada ilgilendiği bir şey kesinlikle vardır. Bu böyledir görmezden gelmeye çalıştıklarımız gördüklerimizdir, sustuklarımız konuştuklarımız…
Sigmund Freud
“Kendini birinin yerine koyamıyorsan kimseyi yargılama.” Bu eski atasözü her türlü yargıyı olanaksız kılar. Çünkü biz birini tam da kendimizi o kişinin yerine koyamadığımız için yargılarız ..”