Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Ali Aydoğdu

Ali Aydoğdu
@aaliaydoggdu
Instagram aaliaydoggdu . Quidquid latine dictum sit, altum viditur.
Belki de kötülüğü ağır basan bir vicdan topalıydı babam hepsi bu.
Reklam
“Eğer bir şey yeterince başka bir şey gibi görünüyorsa, izleyen insanlar neye baktıklarını bilmezler.”
Partiye girmeli mi? Tartışmasız yararları; sağlam bir konum, zımni bile olsa bir vekillik, insanlarla örgütlü, garantili bir ilişki. Buna karşılık:Proletaryanın hakim olduğu bir devlette komünist olmak, kişisel özgürlüğünün tümüyle feda edilmesi anlamına geliyor. İnsan, kendi hayatını örgütleme görevini, deyim yerindeyse; partiye terk ediyor. Oysa proletaryanın ezildiği yerde, bunun anlamı,er ya da geç gerçekleşebilecek tüm sonuçlarını göze alarak ezilen sınıfın saflarına katılmaktır... Seyahatlerime devam ettiğim sürece, partiye girmem söz konusu bile olamaz tabii...
Sayfa 34 - Walter BenjaminKitabı okudu

Okur Takip Önerileri

Tümünü Gör
Olabilirlik gerçekten tüm olabilirlikleri, böylece tüm yanılmaları ve özellikle iki yanılgıyı taşır: Biri istek, özlem biçiminde, diğeri hayali melankoli biçiminde (Umut, tedirginlik veya kaygı). Tıpkı birden ender bir kuş gören ve önce kendini ona ulaşacak noktada sanıp onu izlemekte inat eden, çok sayıda efsanenin sözünü ettiği şövalye gibi... Ama kuş gece oluncaya kadar sürekli kaçar ve şövalye yalnızlığı içinde artık dönüş yolunu bulamaz: İsteğin olabilirliği de böyledir. İstek olabiliri zorunluluğa getirmek yerine, onu dönüş yolunu kaybedinceye kadar izler. Melankolide de bunun zıttı aynı biçimde oluşur. Melankolik bir aşkın bir insanı, korkusunun bir olabilirinin peşine düşer; sonra onu kendinden uzaklaştırır ve içine yok olmaktan o kadar korktuğu bu kaygı ve aşırılık içinde bu olabiliri yok eder.
Ben, hiçbir biçimde dünyada önem verilen şeylerden biri değildir, aslında ben en az merak edilen ve sahip olunduğunu görülmesine izin verilmesinin en sakıncalı olduğu şeydir.Tehlikenin en büyüğü olan ben'in kaybı, aramızda hiçbir şey olmamış gibi farkedilmeden gerçekleşebilir. Ne olursa olsun bacağın veya kolun, servetin, kadının vs. veya bilinmeyen herhangi bir başka bir şeyin kaybı, hiçbir şey bu kadar az gürültü yapamaz.
Reklam
Kısacası, zevk sahibi kişi için, Proust'un zeki kişi için tanımladığı durum gerçekleşir: "Daha zeki olmak ona daha az zeki olma hakkını veriyor." Ve öyle görünüyor ki nasıl belli bir sınırın ötesindeki zekanın aptallığa ihtiyacı varsa, aynı şekilde, belli bir incelmişlik seviyesinden sonra iyi zevkinde kötü zevksiz yapamayacağı söylenebilir.
Üsttekiler vergileri yiyip bitirdiği için halk kıtlık yaşar.
Sayfa 86 - 75.BölümKitabı okudu
Bilmek ama yine de bilmediğini düşünmek en büyük hünerdir. Bilmemek ama bildiğini düşünmek ise hastalıktır.
Sayfa 82 - 71. BölümKitabı okudu
Yol'un en üstün özelliklerine sahip olanlar onları göstermeye uğraşmazlar. Yine de o özelliklere tümüyle sahiptirler.
Reklam
Ayak parmakları üzerinde doğrulan sağlam duramaz, büyük adımlar atan kolay yürüyemez, kendini öne koyan ışık saçmaz, kendi görüşlerine değer veren değer görmez, kendini öven faziletini gösteremez, kendini beğenmiş olan üstün olamaz. Yol'da bunlar herkesin tiksindiği yemek artığı ya da vücuttaki tümör gibidir. Yol'u takip edenler ondan uzak durur ve ona izin vermez.
Sayfa 30 - 24.BölümKitabı okudu
İş bittiğinde ve insanın ismi silinmeye başladığında, gizli dünyaya çekilmek gökyüzüne giden yoldur.
Yaşayan ve aklının gösterdiği doğrultuda hareket eden kimse, bana göre insanların en düzenlisi ve tanrıların en sevgilisidir.Aklını en iyi kullanan ve kendini tamamen düşünce hayatına veren kimse filozof olduğuna göre, en mükemmel mutluluğa sadece filozof sahiptir.
Sayfa 112Kitabı okudu