Puan vermedi·536 syf.··
2023 1. kitabı
·
32 günde okudu
·
Okunma: 08 Şubat 2023 00:00
Zamanda yolculuğa ne dersiniz ? Belki de bu yüzden en sevdiğim kitaplar arasında ilk 3 sırada yer aldı. Kitapta anneanne ve dedenin farklı coğrafyalardan sonra birbrilerini bulmasına meraklanan torunun hikayesi. Bir kutu ile düşüyor yollara. Sonra başlıyor hikaye. Zamanda yolculukla her an her yerde olabiliyor. Zehra ile Setterhan’ ın hikayesi. Kitapta farklı ülkelere ve kültürlere gidiyorsunuz. Güçlü tasvirler ve betimlemeler mevcut. Ben bu kitabı bir kere daha okurum dedirten türden diyebilirim.
Nar AğacıNazan Bekiroğlu · Timaş Yayınları · 202534,1bin okunma
7/10
·250 syf.··
2026 15. kitabı
𓆩 ♡ 𓆪 ɢᴜ̈ɴᴀʏᴅıɴɴɴ 𓆩 ♡ 𓆪 ɴᴀsıʟsıɴıᴢ? ɴᴇʟᴇʀ ʏᴀᴘıʏᴏʀsᴜɴᴜᴢ ᴄᴀɴıᴍ ᴅᴏsᴛʟᴀʀ? Bugün size @destekyayinlari ‘ndan çıkan kalemi ile ilk kez tanıştığım @eddianterofficial #elele kitabının yorumu ile geldim... #kitabınkonusu Kitap iki bölümden oluşuyor.İlk bölümde; Çok sevdiği eşini kaybeden kahramanımızın toparlanması için çoçukları,ona iyi gelir umuduyla ücra bir adadaki aşrama uçak bileti almaları ile başlıyor.Bu yolculukta ona yan koltukta sohbeti hoş Madam adında bir hanımefendi eşlik ediyor.Kahramanımız bir anda planlarını değiştirir ve kendini bu hanımefendinin evinde bulur.Madam’ın evi çok güzel,inanılmaz büyük ve ilgi çekicidir.Bahçesinde bir incir ağacı bulunmaktadır.İnciri yememesini ister.Fakat madam’ın uşağı her gelenin o incirden tatması gerektiğini söyler. Maalesef Adam dayanamayıp incirden yer.Ve bütün olaylar değişir. Peki neden o incirden yememeliydi? İkinci bölümde ise; Madam’ın evinden özünü bulmuş bir şekilde ayrılır.O evden ayrıldıktan sonra rastlantı mı kader mi bilinmez bir karşılaşma ile aşkı bulan kahramanımız için yeni bir sınav da bu yeni aşkla başlar... Peki bu aşkın sonu ne olacak? Her aşk mutlu sonla biter mi sizce? #kitaphakkındadüşüncelerim “Büyük lokma ye büyük konuşma” sözünün şekil almış hali olarak ,evet kişisel gelişim deneme türünde yer yer sevemediğim yer yer alıntılarına bayıldığım bir kitap okudum. Sevemedim dediğimi bakmayın.Benim kişisel gelişime olan önyargımdan kaynaklı yoksa akıcı sıkmayan bir dile sahipti kitap . Hiç şüphe duymadan alıp okuyabilirsiniz. Naçizane tavsiyemdir. Sağlıkla ve bol kitapla kalın... #elele #engelsiz_okurrr
El EleEddi Anter · Destek Yayınları · 2021104 okunma
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
9/10
·176 syf.··
Beğendi
·
2026 60. kitabı
Merhaba kitapsever dostlarım… Kitabın Adı- Aylardan Kasım Günlerden Perşembe Kitabın Yazarı- Ayşe Kulin Kitabın Sayfa Sayısı- 176 Bugün sizlere öyle güzel bir kitap önerisi ile geldim ki… Tabi ki Semra tavsiyesi ile okuydum Ayşe Kulin kalemini sevdiğim ve tarihi kurgularda başarılı bulduğum yazarlardan biri. Bu kitabında Atatürk’ün çocukluğundan, gençliğine, başarılarına, aile hayatına, aşk hayatına, yaptığı yenilik ve liderliklerin yanında pek çok özelliğine de değinilmiş. Kitapta Atatürk’ün derin iç hesaplaşmasına tanıklık ediyoruz. Okurken çok etkilendiğim bir kitap oldu. Kitapta çocuk Mustafa’yı, aşık Mustafa’yı, lider Mustafa’yı ve her şeyin arasında yapayalnız kalmış bir adamın hikayesini okuyoruz. Okumayan, okumak isteyen herkese tavsiye ederim. Şimdiden keyifli okumalar diliyorum Kitaptan Alıntılar ”Beni ölümden kurtaran yazgım, bana, ‘Yapayalnız kal.’ diye buyurmuş olmalı ki ben ömrümü hep kesif bir ormanın içinde tek başına bir ağaç gibi sürdürdüm.” ”Kalabalıkların alkışları arasında yükselen her lider, aslında kendi yalnızlığının zirvesine tırmanır.” ”Bir ülkenin kaderini değiştirebilirsin Mustafa, ama kendi kaderinin yalnızlığını asla…” . . . . . . @benaysekulin
Aylardan Kasım Günlerden PerşembeAyşe Kulin · Everest Yayınları · 20254,497 okunma
BİR ÇOCUĞUN GÖZÜNDEN YANSIYAN BÜYÜLÜ BİR DÜNYA
Puan vermedi·144 syf.··
2026 19. kitabı
Eser, Orta Asya’nın sert, büyüleyici ve bir o kadar da amansız coğrafyasına davet eder. Eser, ilk bakışta isimsiz küçük bir çocuğun dünyasını anlatıyor gibi görünse de derinlerde insan doğasını, modernleşmenin sancılarını, toplumsal yozlaşmayı ve yok olan kültürel değerleri evrensel bir düzlemde sorgulayan sarsıcı bir eleştiridir. Aytmatov, çocuk masumiyetinin yetişkinlerin katı ve çıkarcı gerçekliği karşısındaki kırılganlığını işlerken okuyucuya adeta bir insanlık dersi verir. En etkili anlatım stratejisi, olayların isimsiz bir çocuğun gözünden aktarılmasıdır. Yazar, bu saf ve önyargısız bakış açısı sayesinde toplumsal yabancılaşmayı çok daha berrak bir şekilde gözler önüne serer. Toplumun "öteki" olana karşı geliştirdiği dışlayıcı tavır, romandaki ninenin "Bir yabancıyı ne kadar yedirip içirsen yine yabancı kalır." sözünde vücut bulur. Buna karşın çocuk, "Ben başkasının çocuğu olmayı istemezdim." diyerek bu yabancılaşmayı reddeder. Aytmatov’un kurguladığı bu tezat, asıl yabancının ve canavarlaşanın çocuk değil; hırsları, nefretleri ve sınırları olan yetişkinler dünyası olduğunu derinden hissettirir. Mümin Dede’nin temsil ettiği pasif iyi doğa , yalnızca karakterlerin üzerinde hareket ettiği pasif bir fon veya mekân değildir. Orman, dağlar ve hayvanlar; yaşayan, insanla birlikte sevinen ve acı çeken birer canlı organizmadır. Ağaçlar hunharca kesildiğinde kuşların çığlık çığlığa uçuşması ve ormanın kalbinin sökülüyormuş hissi uyandırması, insanın doğaya verdiği zararın kozmik boyutunu gösterir. Bu evrende doğayla gerçek bir bağ kurabilen yalnızca iki karakter vardır: Çocuk ve dedesi. Çocuğun kayalara isim vermesi, bitkilerle konuşması, modern insanın çoktan unuttuğu "doğayla bütünleşme" arzusunun birer kanıtıdır. Bu bütünleşmenin ve katıksız iyiliğin somut hali ise
Beyaz GemiCengiz Aytmatov · Elips Kitap Yayınevi · 201587,5bin okunma
8/10
·104 syf.··
Beğendi
·
2026 15. kitabı
·
6 saatte okudu
·
Okunma: 19 Şubat 2026 21:21
Siyaset yok, kalabalık yok, ideolojiler yok. Yeşillik, tek başınalık, bilgelik, sabır ve huzur var. Ağaçlardan ve doğadan öğreneceğimiz çok şey var. Mesela bir ağaç toprağa bağlıdır ama gökyüzüne de uzanır. İnsan da böyle olmalıdır. Okurken bu derin düşünceye çok kapıldım. Kalabalıkların onayına hiç ihtiyacımız yok aslında. Dinlendirici bir okumaydı.
Edebiyat
AğaçlarHermann Hesse · Kolektif Kitap · 20195,1bin okunma
Puan vermedi
Sırf inceleme yazacağım diye Yıllar sonra üşenmeyip bu kitabı da Bir kez daha okudum ve yıllar önce Kaleme aldığım makalemde ne kadar haklı ve tutarlı olduğumu bir kez daha anladım. İlk sayfalarda yer alan Maymunların da insanlar gibi içki, sigara, çay, kahve ve tabii tütün kullandıkları gibi malumatlar ile Karşı karşıya kalıp acaba beni bu kitapta İlerleyen sayfalarda ne bekliyor diye İçten içe bir merak uyandırsa da Kitabın genelinde zannedilenin aksine Bilimsel olan veriler değil sadece Darwin'in gözleme dayalı Yorum ve karşılaştırmalar yer almaktadır. Yani öyle müthiş ötesi Bilimsel veriler bekliyorsanız, Bu kitap da sizi hayal kırıklığına uğratacaktır. Zira, Türlerin Kökeni, İnsanın Türeyişi ve tabii İnsan ve Hayvanda Duyguların ifade edilmesi kitaplarında Sadece gözleme ve yoruma dayalı olan Analizler yer almaktadır. Kitabın incelemesine gelecek olursak,
Alıntı
İnsanın TüreyişiCharles Darwin · Evrensel Basım Yayın · 2015904 okunma