Benim için -ki insanlığa güvenen biri için bile- nadir bulunan bir insandı. İyilik, erdem, iyi yürek. Bugün karşımda o aileden bana karşı aynı cümleler kuruldu. "Bu devirde böyle insan nadirdir" diye. Bu cümle bende çok ışık yaktı. Aslında her insan farklı olaylarla aynı yerden sınanıyor. Ve iyisinde de kötüsünde de kendimizden önce başkalarında gözlerimiz hep. Anlam bulma savaşında içimizde değil, dışımızda -sevilmekte, başarmakta, güçte, söz sahibi olmakta, göstermekte, almakta,fedakarlıkta- değil. İçime ilerlediğim her adım bende olmasına rağmen bu ölüm benim gücümü yaraladı gibi hissettim tüm hafta. Bir "seni her gördüğünde çok sevdiğini söyleyip, iyileşmen için dua ediyordu. Üzülme diye söylemek istemedim" cümlesi beni yaşama, günlük telaşa geri göndermişti ama bugünkü tırnak içinde yine 'nadir bulunan' bu insanlardan bu karşılık benim gücümü tekrar verdi. Hala aşamadım, hala içim sızlıyor ama canım kızının bana dediği "yaşamayı öğretti bize bak" cümlesi gerçekten durmanın benim hayatımda yankılanan sesini oturttu. Bugün kendimi geliştirecek hiç bir şey yapmadım, çalışmadım, okumadım, izlemedim. Uyudum, normalde sabahlar acısını çıkarırdım ama artık gelişmenin sadece çalışmakla olmadığını bazen hayatının öğrettiğini ve bugünün insanlığım ile kurduğum bu bağ ile aslında çok geliştiğim bir gün olduğunun farkındayım. Bir tane hikayemiz var, muhteşem bir şey yaşamak. Hala bu şansımızın olması,bunun farkında olmak şükür sebebi. Ömrüm boyunca hikayesini dile getirip anacağım bir hikaye bıraktı bize, umarım hepimizin hem arkasından, hemde yazarken bununla gurur duyan hikayesi ve insanları olur.