Aleyna Şimşek

Tek Yalnız Ben Değilim
"Bazı insanlarla beraberken kendimle baş başa olduğum zamanlardan daha fazla sıkıldığım doğru. (...) Başkaları sayesinde olaylara farklı bir pencereden yaklaşır, bakış açımızı değiştirir, ufkumuzu genişletir, görüşlerimizden kuşku duymaya başlarız; başkaları kimi zaman da bizim için bir örnek oluşturur. Başkaları var olduğu için düşüncelerimizi ifade edebilir, onları sınayabiliriz; başkaları bizim için düşüncelerimizi öğüttüğümüz, onları pürüzlerinden arındırıp parlattığımız değirmen taşı görevini üstlenir. Söylediklerimize karşı çıkacak kimse olmazsa sonunda hep haklı olduğumuza inanırız ve gün gelir haksız olmaya başlarız. Yalnızken saçmalama tehlikesi vardır. Ancak insan yine de kendi başkalarını iyi seçmeye özen göstermelidir." s.41 "Bir başkası değil de kendim olmayı istediğim için ben çok sık "hayır" dedim. Hayır diyerek başkalarından uzaklaşırız, kurallara karşı çıkar, yalnızlıkla baş başa kalırız. Ama tüm bunların karşılığında da özgürlüğümüzü kazanırız.” s.44 "Yalnızken düşünür, tasarlarız. Bunu yapmak başkalarıyla beraberken gürültü nedeniyle çok zor olur. (...) Yalnızken kendimi özgür hissediyorum, canımın istediği şeyi düşünebilirim, kendi düşüncelerime sığınıyorum, "kafası başka yerde" denilenlerden oluyorum. Kafamın başka yerde olmasına bayılıyorum, düşüncelerimin arasındaki yollara sapmayı, zihnimdeki çılgınlıkları özgür bırakmayı çok seviyorum. (...) Yasak düşünce yoktur. Ben özgür bir düşünür olmak istiyorum. Bizim büyük düşünürlerimiz düşünce özgürlüğünü her zaman savundular. Montaigne, Descartes, Voltaire ve Florent Pagny hep buna inandılar." s.45 “İnsanın aynı şeylere güldüğü, güzel sıfatıyla aynı şeyleri nitelediği biriyle karşılaşması çok ender olur. Bu, insanın başına hayatta yalnızca bir kez gelir. Benim başıma da Sylvie ile karşılaşınca
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Edebiyat ve Yalnızlık
“Bizi dinleyecek kimse olmadığı için yazıyoruz. Edebiyat olmasaydı, yalnız kaldığında bir insanın neler düşündüğünü hiçbir zaman öğrenemeyecektik.”
Nasıl Ölünür
“Birbirlerini anlıyorlardı, ayrı yaşamışlardı, ayrı ölmek istiyorlardı. (…) yalnız başına, yatağın etrafında yapmacık kederlerin sıkıntısını yaşamadan ölmek istiyordu. (…)son isteği kimseyi rahatsız etmeden, tiksindirmeden, uygun bir şekilde ölmekti.” s.3
Sayfa 3·Kitabı okudu
Kadınlar
“Bizim baş düşmanımız korkudur. Onu içimizde taşıyoruz.” s.79 “Müzik olmadan hayatı anlamıyorum.” s.89 “Eğer dünya üzerinde ‘İyi’ yoksa onu icat etmek gerekir.” s.136
"Okumaktan başka yapılacak işim, gidecek tek yerim yoktu, çünkü çevremde saygıya layık, beni kendine çekebilecek bir meşguliyet bulamıyordum."
Sayfa 52·Kitabı okudu
Dostoyevski