Agnostisizm terimi, etimolojik olarak Yunancada “bilinmeyen, bilememe”, anlamlarına gelen “agnostos” kelimesinden türetilmiştir ve ilk olarak Thomas Huxley tarafından, 1869 yılında İngiliz Metafizik Derneği’nde yaptığı bir konuşmada kullanılmıştır. Kendisi bu terimi hristiyanlığın “gnostisizm” olarak adlandırdığı “Tanrı ve dünya hakkında kesin bilgi sahibi olma” iddiasının karşıtı olarak icat ettiğini söylemiştir. Huxley durumu şöyle açıklıyor:
Yirmi yıl kadar önce ya da o civarda, hem ortodoks hem de heterodoks metafizikçilerin ve ilahiyatçıların son derece dogmatikleştirdiği çeşitli konularda benim gibi umutsuzca cahil olduklarını itiraf eden insanları belirtmek için “Agnostik” kelimesini icat ettim…
Şeytan əslində insanın öz kölgəsidir. İnsan öz qaranlıq tərəflərini, qəddarlığını və hərisliyini qəbul etmək yerinə, onları "Şeytan" adlı bir varlığın üzərinə yıxaraq məsuliyyətdən qaçır. O, insanın gizli arzularının təzahürüdür.