Alim Gören

Alim Gören

, bir kitap okudu
Puan vermedi·212 syf.··
2019 180. kitabı
Mustafa Kutlu
8.5/10 · 10,1bin okunma
Reklam
Cennet Azığı
… Üç şey seçtiler cennetten çıkarmak için: Bir: Kelimeler. İki: Aşk. Üç: Annelik duygusu Kelimeleri Adem yanına aldı, annelik duygusunu taşımak Havva'ya kaldı. Ama aşk çok ağırdı. İkisinin de, aşkı tek başına taşıması mümkün olmayınca, ikisinin zembili de aşkı bir başına kaldıramayınca, bölüştüler yükü. Yarısını Adem sırtlandı, aşkın yarısı Havva'ya kaldı. Öyle sert düştüler ki dünyaya, bu fenaya, Adem'in dizlerinin bağı çözüldü, ciğerleri yandı. Nutku tutuldu. Üçüncü defa, bildiği kelimelerin hepsini önce unuttu. Sonra bir kısmını hatırladıysa da o bir kısmını kıyamete değin unuttu. Aşk? Daha yollarda sakin durmamıştı bir türlü. Kabına sığmamıştı. Bir yarısı yollarda kayboldu. Getirebildikleri ancak öbür yarısıydı. O gün bu gün yeryüzü kelimeleri yetersiz, aşk bu dünyada kusurlu. Annelik duygusu? Havva'nın cennet duygusu. Gönül evinde, kadın bedeninde, tastamam duruyordu.
Sayfa 152·Kitabı okudu
Edebiyat
Bir ömür nasıl yaşanır
Puan vermedi·288 syf.··
2019 177. kitabı
Okumak, izlemek, gezmek, dinlemek... Birikim için gerekli olan şeyler. Okumak ve izlemek herkesin ulaşabildiği imkan. Seçmeyi bilmek ve istemek yeterli. Gezmek masraflı. Hem para lazım hem zaman. Dinlemek aralarında en ulaşılması güç olanı. Yaşadığın şehir ve imkanlarla çok ilgili. Bu kitap okumak gibi değil dinlemek gibi. Gazeteci bizim yerimize bizim merak ettiklerimizi sormuş. Hoca da bizimle sohbet eder gibi anlatmış. Bir dinleme etkinliği gibi. Kaliteli yaşamak isteyen herkesin öğreneceği bir şeyler var kitapta. Kendim için tespitlerim şöyle: -Yeterince okuyordum. Okumam gereken yeni kitapları not ettim İlber Hocanın listesinden. -Film izlemeyi seviyordum. Hocanın listesini de merak ediyorum artık. -Hocanın bildiği dilleri öğrenince kendimden utandım. Dil konusunu nasıl bu kadar ihmal etmişim? Hangi dünyada yaşıyordum? Hocanın Türkçe hassasiyetini çok beğendim ayrıca. - Gezmek konusu “dil” konusu kadar kötü bende. Gezmeli bilinçli bir şekilde. Ama nasıl? Şimdilik bir çözümüm yok. - Eğitim konusundaki tespitlerine katılmamak elde değil. Türkiye’nin fotoğrafını çekmiş tam olarak. Madde madde yazmak herkesin okumasını sağlamak lazım. Tespitleri ve çözüm önerileri son derece önemli. - Müzik kısmında sıkıldım. Kim ne seviyorsa onu dinlemeli, diye düşünüyorum. Fakat müzik zevkinin de ekonomik seviyeyle, kültür seviyesiyle ilgili olduğu ortaya çıkıyor. -Eksiklerimizi, kusurlarımızı görmemizi ve daha kaliteli yaşamak konusunda bilinçlenmemizi sağlayabilecek hoş bir kitap. Tavsiye edilir.
Edebiyat
Bir Ömür Nasıl Yaşanır?İlber Ortaylı · Kronik Kitap · 202065,2bin okunma