“Birlikte halledeceğiz" en güzel sevgi cümlesidir.. t.me/Dilfiruz98/11280
İnsan ve Duygular
Adalet ve güzel ahlak bütün sorunları çözer
Kendiniz için istediğinizi müslüman Kürt kardeşleriniz için de istemedikçe kamil manada iman etmiş olmazsınız. Batı Trakyalı Türkler ve azınlık hakları konusunda örnek olduğu Yunanistan'da ki azınlık sayılan Türklerin ulusal azınlık eğitim ve dilsel özerklik haklarını tanınmasını isterken ve bundan dolayı Yunanistanı eleştirirken ülkemizde ki Türk din kardeşlerimizin, neredeyse ülkemizin yarısını oluşturan ülkenin kurucu halkları sayılan ve binlerce yıldır topraklarında yaşayan Kürtlerin ulusal azınlık anadil eğitim vb demokratik hakların çeşitli engeller çıkardığına işaret edilen tanımaması veya tanımak istememesi adaletin eksikliğini gösterir. Empati imandandır.
Kurdî
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
Dil, bir milletin sadece iletişim aracı değil; inancının, hafızasının ve tefekkür dünyasının taşıyıcısıdır. Dil bozulursa veya başka dillerin boyunduruğuna girerse, o milletin kendine has düşünme yeteneği ve dolayısıyla inancı, benliği de zedelenir. Kendi olmak, öncelikle kendi kelimelerimizle düşünmekle başlar
1000Kitap
Aynı dili konuşan insanlarla anlaşamıyorsunuz. Ama bazen hiçbir şey konuşmadan bir yabancıyla çok rahat anlaşabiliyorsunuz. Bizim gönüldaş olmaya bakmamız, gönüllerimizi temizlememiz, gönül güzelliğimizi korumamız ve muhafaza etmemiz gerekir.

Ceyda

@Ceyda_mdl03
·
Kâbe'de oturmuş beklerken bakmış bir yaşlı teyze,bir Mısırlıyla konuşuyor. Ama ne o Mısırlının dilini biliyor ne de Mısırlı onun dilini biliyor. Ama bakmış ki tatlı tatlı bir şeyler söylüyorlar. Teyzenın yanına yaklaşmış, "Teyze sen bu kardeşin dilini biliyor musun?"demiş. "Bilmiyorum."diye yanıtlamış teyze. "Peki, ne konuştun? Ne anlattın ona?" "Dedim ki, ben Türkiye'den, Uşak'tan geldim. Gel bize misafir ol, bizim şeker pancarımız var. Kendi ellerimle yaptığım şekerden çay ikram edeceğim." Mısırlı adam İngilizce biliyormuş, hocamız İngilizce sormuş, "Sen bu teyzenin dilini biliyor musun?" "Bilmiyorum2."diye cevap vermiş Mısırlı. "Peki, ne konuştunuz?"diye sormuş. "Beni evine misafirliğe davet etti. Bana çay ikram etmek istiyormuş." diye yanıtlamış Mısırlı...
beni tanıyın!! ‎ꫂ᭪݁
merhabaa böyle bir şey yapmak istedim aslında gizemli kalmayı tercih ediyordum ama çoğunuzla diyaloğa girdiğimi fark ettim, ve ben sizi az buçuk tanırken sizin beni tanımamanız hoş olmaz diye düşündüm. kendimden bahsederken biraz utanırım o yüzden bu ileti de bir utanç kaynağı benim için 😔 ama merak edenler vardır belki, birkaç kişinin de yaptığını gördüm ben de özendim birazcık eheh🫂 ✶ öncelikle adım zümra, zöya, zümi, zümiya, lily, lianxue, liya diye bir sürü takma adım var. nerden geldi diye sorarsanız bazılarını ben uydurdum. yazar takma adım Zöya Liya, Z.L. diye kısaltıyorum, kendime ait bir Z çizişim var ve elimin değdiği çoğu şeye o Z şeklini atıyorum. yazıyla ilgili bir şeyse L'yi de ekliyorum. şiir ve günlük yazmayı da ek olarak çok seviyorum. ✶ 18 yaşındayım, ankara'da fransızca tercümanlık okuyorum. dillere çok büyük bir ilgim var poligot olmak istiyorum. anlık olarak anadil türkçe, C1 ingilizce, B2 fransızca, N5 japonca, A2 almanca ve HSK1 çince biliyorum. ✶ kitap okumak en büyük hobim ama başka bir sürü hobim var. piyano çalmayı çok seviyorum ve müzik özellikle piyano hayatımın çok büyük bir bölümünü oluşturuyor. aşırı iyi çalamıyorum çünkü eğitimini almadan kendim çözerek öğrendim, ama piyanoya duyduğum aşk herhangi birine beslediğim duygulardan çok daha güçlü... -`♡´- onun dışında örgü örüyorum, ajanda yapıyorum, shoujo animeler izliyorum, resim çiziyorum (çoğunlukla suluboya, akrilik ve dijital) ve koleksiyon yapıyorum. doğal taş ve mlp kayou kart koleksiyonum var ama genel çoğu şeyin koleksiyonunu yapmayı severim. ✶ benim hakkımda fun fact: harry potter izlemedim ya da okumadım. hikayeyi biliyorum ama izlemeyi ya da okumayı düşünmüyorum çünkü ne kadar bana hitap etse de seriyi pek beğenmiyorum. (kişisel sebeplerle, üstünüze alınmayın canlarım)
Salarları, Yugurları ve Hunan Uygurlarını Türkiye'ye yerleştirmek... Uzun zamandır aklımda olan bir proje bu. Çin Türkmenleri olarak bilinen Salarlar, Anadoluyu Türkleştirirken en çok katkıyı yapan Türk boylarından biri. Öyle ki Anadolu'da kurulan Karamanoğulları Beyliği ve Kadı Burhaneddin Devleti gibi yapılar Salur boyundan gelen Türkmenler tarafından kurulmuştur. Günümüzde yoğun olarak Çin’in batısındaki Qinghai (Çinghay) eyaletine bağlı Xunhua (Şunhua) Salar Özerk İlçesi ile Kansu (Qansu) eyaletinde yaşamaktalar. 14. yüzyılda Semerkant civarından Kalmuk-Oyrat (Moğol) saldırılarından korunmak için doğuya doğru ilerleyerek bugünkü Çin topraklarına yerleştikleri düşünülüyor. Konuştukları dil, çevresindeki Çince ve Tibetçe dillerinden yoğun şekilde kelime almış olsa da temel dil bilgisi ve kelime kökeni bakımından Oğuz grubu (Türkmen Türkçesi ve Türkiye Türkçesi) ile büyük benzerlik taşıyor. Tamamı Sünni İslam inancına mensuptur. Çin'deki resmi verilere ve en son gerçekleştirilen ulusal nüfus sayımına göre Salur (Salar) Türklerinin toplam nüfusu 170.000 civarındadır.Tarihsel olarak ataerkil ve tarıma dayalı bir toplumdur. Sarı Nehir havzasının elverişli topraklarında çiftçilik, meyvecilik ve hayvancılıkla geçinirler. Xunhua (Şunhua) Salar Özerk İlçesi'nin toplam yerleşik nüfusunun %65'ini oluştururlar. Bugün bir Nazilli, bir Ceyhan yahut bir Lüleburgaz nüfusuna sahip olan Salarlar Konya ovasına yerleştirilebilinir. Konya ovası, Salurların Çin'de yaşadığı Sarı Nehir havzasındaki düzlük ve tarıma dayalı coğrafya ile büyük benzerlik gösterir. Ayrıca Konya, Doğu Türkistan kökenli soydaşlarımızın Türkiye'de en yoğun iskan edildiği ve yabancılık çekmeyecekleri merkezlerin başında gelir. Karaman bir diğer alternatiftir, Karamanoğullarının Salur olması ve Karaman'ın