Gülmek dediğin, ağlamanın bir çeşidi. Bir derdin içindeyken komik şeyi işaret edenlere bak misal, içinden en çok o ağlıyor. Gülmek: "Ulan felek, anamı ağlattın ama beni ağlatamadın" demenin bir yolu. "Acımadı ki" demek. İnadi. İradi. Gülmek, nefsi müdafaadır. Ağlayanın bir, gülenin bin derdi var demişler. Biz keyfimizden mi gülüyoruz?
Toprağın altına gömülenden, yere düşenden çekindiği gibi çekinmez insanlar, “bir iyilik yaptık diye yüz bulup kapımızı aşındırır" diye korkmazlar, niye? Ölünün başka bir şey isteme ihtimali yok.
Herkes birbirinin televizyonu. Kimse karşısındakiyle gerçekten konuşmak istemiyor. Öyle birbirimizi izleyip yorum yapıyoruz. Beğenmezsek kanalı değiştiriyoruz.