Geçmişinde ben mi vardım, şimdi tek aşkın olayım? Arınmak istiyorsun farkındayım. Kurban rolünü gönüllü oynamayacağım.
Duygu ve Düşünce
Kötü huylarımdan arınmak için Yaratıcı'ya sığınıyorum; mahşer gününde beni affetmesinden başka hiçbir umudum yok Bu hatalar benim özüme ait değil, yanlış bir yetiştirilme tarzının acı meyveleridir . Asıl , Beni zayıf zannedenler en büyük yanılgı içindeler; hatırla ki ; Asla hiç kimseye bir eyvallahım olmaz. Artık kendi kurallarımı çok önemsiyorum. Bu illetten kaçıp o parayı bir an önce almalıyım. Eğer bunu beceremezsem acı çekeceğim, zira parasızlık bir dolandırıcı için en büyük cehennemdir. Delilik yok, suçu ben üstleniyorum. Beni susturun ve çocuklarınıza benim hatalarımdan uzak durmalarını söyleyin. Evet, agresifleşe biliyorum çünkü Toplum kurallarına pek uymam, bana isterseniz asosyal diyebilirsiniz. Hayatın tüm acımasızlığına karşı, sonunu bilmediğimiz bir yolculukta hızla ilerliyoruz. Ölümle burun buruna olduğumuzu bilerek, yaşarken, toplumsal normları ve kuralları hiçe sayarak kanun dışı işlerle kadere meydan okuyoruz .
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
(+) fark ettin mi bir eylemim eksik :okuyorum bu doğru değil bu aralar okuyamıyorum.bu duruma çok öfkeliyim önceden en yakın arkadaşım kitaplardı.bir derdim olduğunda ve mutsuzluktan arınmak istediğimde ilk sığındığım yerlerdi.zamanla yanlış zamanda yanlış insanlarla bulunmayla beraber bu alışkanlığımdan uzaklaştım. sahte insanların peşinde koşmak yerine satırların peşinde koşsaydığım dediğim noktadayım ve eski dostlarıma bir gün kavuşmayı bekliyorum. kaybedilen alışkanlıklar kolay kazanlılmıyor biliyorum.ama bildiğim bir diğer şey de burada sadece yazma kısmında olmak istemediğim okuduklarımı,yaşadıklarımı,gördüklerimi de paylaşmak istiyorum en önemlisi gerçekten okuyorum cümlesinin gerçek bir parçası olmak istiyorum.
Hayata Dair

aymis

@ashavia
·
(+)bir gün kendi halimde yazarken yazdıklarımın sadece bende kalmasını istemedim herhangi bir kullanıcı ile ortak bir payda da birleşmek ve çözülmeyen dertlerin kelime yoluyla çözümlenmesini istedim.burayı tercih etmemdeki bir diğer neden hayatta bir süredir amaçsız yaşıyor olduğumu hissetmemdi.hayatımı monoton yaşamak yerine hem bana iyi gelecek hem de yaşama sevinci gerirecek bir alan arayışındaydım tam olarak burayı bu nedenle aranızdayım.biyografimde de bahsettiğim gibi yazıyor,keşfediyor ve en önemlisi yaşıyorum.
İbrahimi dinler ve Animistik inançlar
Semitik dinlerin (Yahudilik, Hristiyanlık, İslam) temelinde gökte taht kurmuş bir Tanrı figürü yer alır. Bu Tanrı insanı yaratır, ona görevler verir, onu sınar, yargılar ve sonunda onu ya ödüllendirir ya da cezalandırır. İnananlar için bu, yüce bir adalet sistemidir; ancak bu sistemin temelinde sorgusuz itaat, emir–yasak ilişkisi ve merkezi bir otorite bulunur. Tanrı bir kraldır, insan ise onun halkı. Animistik inançlar ise Semitik dinlerin aksine itaate değil ilişkiye, hiyerarşiye değil dengeye, korkuya değil şükrana dayanır. Ne cennet vaadi vardır ne de cehennem tehdidi. Kutsal, insanın üstünde değil içindedir; ağaçta, suda, hayvanda hatta rüyada. Semitik dinlerin doğa ile ilişkisi pragmatiktir: Doğa ya insanın hizmetine verilmiş bir nimet kaynağıdır ya da sabredilmesi gereken bir sınav alanı. Oysa animistler doğayı bir rakip ya da tüketilmesi gereken bir nimet değil, bir yaşam ortaklığı olarak görürler. Rüzgâr ile konuşur, geyik ile kardeşlik kurar, ağaçları dinlerler. Bilgelik gökten gelen emirle değil, ormandan gelen işaretle kazanılır. “Tanrı kimdir? Gökte oturan bir kral mı, yoksa toprağın kalbinde saklı bir bilinç mi?” sorusu bu anlayışın özünü yansıtır. Animist toplumlarda hayvanlarla ruhani ilişki kurulur. Hayvan ne yalnızca avcıyı besleyen bir besin ne de insan-dışı bir varlıktır; o, ailenin bir parçasıdır. Bir öğretmen, ruhsal yoldaş ve kutsal bir armağandır. Bu nedenle avlanma eylemi bir tür ritüel dönüşüme dönüşür. Hayvan aslında “öldürülmez”; yenen eti ve ruhu bir başka insana geçerek onunla yaşamaya devam eder. Bu anlayış, Semitik dinlerdeki “Hayvanlar size musahhar kılındı.” yaklaşımından önemli ölçüde ayrılır. Burada doğanın verdikleri değil, bizzat doğanın kendisi kutsaldır. Animistler, doğadaki canlıları birer “kişi” statüsünde görür; onlarla
Gezilecek yerler özbekistan Artık, mesela kimseye inanmıyorum; Bakışları sahte olur genelde. Önce "canım" derler, sonra "canın çıksın" derler. Oysa ben masum bir çocuk gibi sevdim Güven Tekin Kırık Bir Kalbin Veda Notu Edebiyat defteri okurları hepinize es selam Aleyküm ve Rahmetullah kıymetli üyemiz Güven Tekin ben masum bir çocuk gibi sevdim derken ne güzel bir sevgi tarifi yapıyor çocuklar masumdur evet insan ibadet niyeti ile bakar bir çocuk masumiyeti ile sevebilirse seyahat ve okumalarından en büyük güzellikleri elde edebilir içinizde sevgi olmaz ise yol size güzelliklerini göstermez şairim biz bakışı sahte olan insanlardan koruyalım kendimizi Türk dünyasının ve orta Asyanın en önemli ülkesi olan özbekistan Semerkant Buhara doğal tarihi ve ilim sahibi insanların sahici bakışları ve can diyen yürekten gelen iç sesleri ile karşılıyor bizleri ne kadar yılanlarca ısırılmış olsakta biz iyiliklerimizi sadece Cenabı hak için yapalım sahici bir insan olabilmek mükemmellikten kıymetlidir peki sahi ve sahici insanları ile bilinen Özbekistanda bizleri ne bekliyor geçmişin ihtişamı ve Timur imparatorluğundan kalan bir türk tarihi ve atalarımızın o kusurlarımızı düzeltmeye faydalı olan iç sesleri evet atalarımızda mükemmel değildi ama inşa imar ve ıslah için çalıştılar özbekistan bugün unesco dünya miras listesinde yer alan Aral gölü vede kızılkum çölü ile komşu bir bölge peki yeniden sevip keşfetmeye hazırmıyız Bosna hersek ve srebenitsa şehitleri Günah bu gözle görülecek olursa, mukavemeti nefse acı gelen bir şey olmaktan çıkar ve onları tek tek bilmek düşman ordusunu unsur unsur tanımak gibi zevkli bir anlayışa döner… Vakur Çayseven Vakur Çayseven· Akademya Dergisi - Sayı 2 1000k ailesinin saygıdeğer okuycuları sabah el hayr gününüz hayırlı mübarek olsun kıymetli
Duygu ve Düşünce
Uyuyamadığım gecelerin sabahında Gözaltlarımdan mor çocuklar doğardı Seher @Sher_c. İnsan uyuyamadığı zaman ya bir vicdan azabı yada çektiği bir pişmanlık vardır her seyahat arınmak temizlenmek içindir Balkanların kalbi kosovada zengin bir tarih doğal güzellikler şehitler bizi bekliyor
Duygu ve Düşünce

Seher

@Sher_c
·
Uyuyamadığım gecelerin sabahında Gözaltlarımdan mor çocuklar doğardı Mor çocuklarıma ninni söylerdi sabah ezanları Fırtına ters çevrilen şemsiyelere benzerdi Duaya açılan avuçlarım Avuçlarıma kar yağardı Kimi zaman tipi... Kaç kere avuçlarımda mahsur kaldım. Birkaç kış geçti Pollyanna Ben hep mahzun kaldım. Kocaman bir kardan adam yaptı içime bir çocuk şair Tuhaf şarkılar mırıldanarak: Şiirime kenar süsü olsam ben Bir kenar süsünün gülü olsam ben Sarı deftere tuttuğum bir günlük Aşk olsam ben... Didem Madak
Şiir