Çöplükler, şehirlerin tıpı tıpına aynasıdır. Bir şehir pisse, aşağılıksa, kalleşse, acımasızsa o şehrin çöplükleri bin misli daha pis kokar. Leş gibi...
Kitabı eşim tavsiyesi üzerine, bir arkadaşımla birlikte okumaya karar verdik. Hatta şöyle ki, kitaba başladığımda arkadaşıma ayıp olmasın diye o gün bitirmemek için direndim. Ertesi gün elime aldığımda baştan okumaya başladım ve akıp giden her sayfada, henüz sonunu bile bilmeden hemen bitecek diye endişelendim. Stefan Zweig'in derin duygu analizlerini olay akışına yedirme tarzı olağanüstü. Boşluğun, hiçliğin, değişmeyen metanın insan psikolojisindeki etkisine tanıklık etmek çok etkileyiciydi. İnsanın, bu hiçliğin içinde tutunduğu satrancın, ruhunda ve aklında sebep olduğu değişimi herkes okumalı diye düşünüyorum.