Dünyayı, hatta gökyüzünü gözümde soldurdun. Senin, onun içindeki rahat hareketlerin ve onun buna ses çıkartmayışı beni dünyasız, göksüz ve vatansız bıraktı. Dünya vatandaşı derken dilini şaklatıyorsun da hayat kadını deyince neden dudak büküyorsun? Bu maymunca bir şey değil mi? Ne var, maymun insan değil mi, nesini beğenemedin? Vatandaş oldun, aileni de kurdun, masaya muşambayı serdin keten görünümlü olanlardan, kız sana çekmiş, oğlan anasına, yani dünyanın böyle devam etmesi için elinizden, belinizden geleni yaptınız, sağlama aldınız. Bırak biraz o kumandayı elinden. Ne? Kandil mi bugün, hangi kanal veriyor? Değil mi, doğru düzgün veren de yok. Bu gece dua edeceksin hiçbir şeyin eksilmesin artsın diye, içeri odaya geçip, ışıklar gözünü almasın diye perdeleri çekeceksin, bütün günü kaza edecek yirmi küsur rekat kılacaksın, birkaç kere şaşıracaksın tabii, oturdun mu, kalktın mı, on birde misin on beşe mi geldin olur o kadar. Durmadan da sehiv olmaz ki, Allah affeder, çünkü niyetin iyi, kalbin temiz. Nerden mi biliyorum? Sen söylüyorsun ya, hep doğruyu söylersin ya.