Türkiye Cumhuriyeti senelerden beri eski toplumların ilahlara insan kurban etmesi gibi, hekimlerini mühendislerini yetiştirip yetiştirip dışarılara yolluyor. Yolluyor da ne oluyor? Nerede büyük hukuk profesörleri? İki Nobel'den başkası nerede? Bunlar bize bir şey göstermiyor mu?
Yolculuğumu taşa, suya, hayal dünyasına, trende şans eseri tanıştığım bir yolcuya veya geceye aktarabilirdim. Ama ben anlatıyı kağıda dökmeyi yeğleyenlerdenim. İşte bu yüzden ben her zaman gelecekteyim.
Unutmayınız ki, halkın cehaleti, kabalığı, alkol düşkünlüğü, hastalıklı oluşu, sefaleti, kötü ahlaklı oluşu, bütün bunların hepsi sizin kendi utancınız ve suçunuzdur.