Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
GAYB MESELESİ
Gaybı Allah bilir ama Nur Risaleleri'nden yaptığımız bu alıntılardan, evliyanın gaybı bildiği sonucu çıkmaktadır.(Hâşâ) Nitekim bu kanaat Nur Risaleleri'nde açık olarak belirtilmiştir: Madem Hz. Ali (R.A.) "ene medînetu'l-'ilmi ve 'aliyyun babuha" hadisine mazhardır. Hem madem Şah-ı Velayet ünvanını alarak
Sayfa 216 - Süleymaniye vakfıKitabı okudu
Suretler vasıtasıyla mânâyı ve işaret vasıtasıyla işaret edilip kastedilen şeyi gösteren, sakin olmaktan ve mesken tutmaktan çok yüce olduğu halde kendisi için bir ev bina edip sonra kulunu onu ziyaret etmeye çağırarak "Biz evi (Kabe'yi) insanlar için bir toplanma mahalli ve güvenli bir yer kıldık" (Bakara, 2/125) buyuran Allah'a hamd olsun. Daha güzelini elde etmeyi gerektirecek şekilde ona güzel bir hamd ile hamd ederim. Kabe kavseyni ev edna mertebesine nail olan elçisi Muhammed'e ve onun dinini koruyup kollayan aline ve ashabına çokça salât ve selam ederim.
Sayfa 239Kitabı okudu
Reklam
Hz. İbrahim kimdir? -Ergenlik çağına gelmeden kendisine fikri olgunluk verilmiştir. ( Enbiya 51) -Kendisine suhuf verilmiştir. (A'la 19) -Hanif dininin temsilcisidir. Kendinden sonra tevhid inancını sürdüren bütün dönemlerdeki müntesiplerine -İbrahim milleti- denir. (Bakara 135) -İnkarcılar tarafından ateşe atılmıştır, ateş onu yakmamıştır. (Enbiya 69) -Ateş olayından sonra Filistin'e getirilmiştir. (Enbiya 71) -İsmail ve İshak isimli 2 oğlu vardır. (Saffat 101-103) -Oğullarından birini Allah'a kurban etmek istemiştir. ( Saffat 102-103) -Eşi Hacer ve oğlu İsmail'i Mekke bölgesine bırakmıştır. (İbrahim 37) -Oğlu İsmail ile Kâbe'yi inşa etmiştir.(Bakara 127) - 'Üsve-i Hasene' (güzel örnek) olarak gösterilmiştir. (Mümtehine 4) -'Vefakar İbrahim' olarak geçer. (Necm 37) -'Hâlilullah' (Allah'ın dostu) unvanını almıştır. (Nisa 125)
2/Bakara Suresi
125. Hani Biz, Beyt'i insanlar için toplanma yeri ve güvenli bir yer kıldık. "İbrahim'in makamından kendinize bir salat yeri edinin." dedik. İbrahim ve İsmail'den, "Evimi tavaf edenler, kendilerini adamak amacıyla orda toplananlar, "rüku ve secde edenler" için temiz tutun." diye söz aldık.
Mekke/Kabe
KUR'ANDA MÜMİNLERİN ÖZELLİKLERİ KENDİMİZE BAKALIM
Bu özellikler bizde yok ise sorun bizde ve bu sorun göz ardı edilebilecek bir sorun değil 👉Rahman ve Rahim olan Allah'ın adıyla, 👉1. İnsanlar arasında adaletle hükmederler. (En’am-151) 2. Allah'a asla şirk koşmazlar. (Furkan-68) 3. Namuslarını (ırzlarını) korurlar. (Furkan-68) 4. Hakkı bile bile gizlemezler. (Bakara-44) 5. Namazlarını
Bakara Sûresi 125. Ayet
ibadete kapananlar, rükû ve secde edenler için Evim'i temiz tutun, diye emretmiştik. (2-Bakara) (1. Cüz-4. Hizb)
Sayfa 18 - Türkiye Diyanet Vakfı Yayınları Haziran 2015
Reklam
Allah Teâlâ’nın Sevdiği Kullar
Allah-u Zülcelâl, Kur’an-ı Kerim’de birçok ayet-i kerimede bazı kullarını sevdiğini bildirmiştir. Bir ayet-i kerime de şöyle buyurmuştur: “… Allah Teâlâ onları sever, onlar Allah’ı severler…” (Maide; 54) Allah-u Zülcelâl başka bir ayet-i kerimede şöyle buyurmuştur: “Allah Teâlâ çok tövbe edenleri ve çok temizlenenleri sever.” (Bakara; 222) Bu
kabe
Biz o evi (Kâbe’yi) insanların gidip gelip ziyaret edecekleri bir makam ve bir güvenlik yeri yaptık… (Bakara, 2/125) 
KUR’AN’DAN BAŞKA BİR KELAM KONUŞMAYAN KADIN
Tebe-i Tâbiîn neslinden Abdullah ibn Mübarek hazretleri anlatıyor: Hacca gidiyordum. Irak-Suriye topraklarından geçerken yaşlı bir kadına rastladım. Selâm verdim. -“Selâmün gavlen min Rabbi’r-Rahîm : Rahîm olan Rab’den bir de sözlü “selâm” vardır.” (Yâsîn 36/58) âyetiyle selâmımı aldı. -“Buralarda ne yapıyorsun?” diye sordum. -“Men yudli
Nüzul sırasına göre Kuran'daki emir ve yasaklar
1) Kur’an okuyun! (Alak, 1) 2) Kulluk görevlerinizi yerine getirmenizi engelleyenlere itaat etmeyin! (Alak, 19) 3) Secde edin! (Alak, 19) 4) İnkârcılara itaat etmeyin! (Kalem, 8-15) 5) Sabırlı olun! (Kalem, 48) 6) Geceleri değerlendirin! (Müzzemmil, 2-4) 7) Allah'ın adını anın ve tüm benliğinizle O'na yönelin! (Müzzemmil, Yalnız
Reklam
İNANDIRMAK İÇİN KUR'AN'DAKİ TANRI'NIN ANT İÇMELERİ
Kur'an'ın Tanrı'sıyla Tevrat'ın Tanrı'sının birçok benzerlikleri vardır. Örneğin ikisininki de "EFENDİ"dir (Rab). Tevrat'ınki bu niteliğini efendi-köle ilişkisinin çok geliştiği Fenikelilerin, "efendi" anlamına gelen "Ba'l"lerinden almıştır. Yunanlıların yine "efendi" anlamına gelen "Adonis"leri de aynı kaynaktan gelmedir. Ba'l, Kur'an'da hem put olarak geçer (Saffüt Suresi, 125. ayet), hem de "efendi-koca" anlamında (Bakara Suresi, 228. ayet; Nisa Suresi, 128. ayet; Hud Suresi, 72. ayet; Nur Suresi, 31. ayet; Saffat Suresi, 125. ayet). İkisininki de "KRAL"dır. Kur'an'da Tanrı'ya "kral" anlamında beş yerde "Melik" denir (Ta-Ha Suresi, 114. ayet; Mü'minun Suresi, 116. ayet; Haşr Suresi, 23. ayet; Cum'a Suresi, 1. ayet; Nas Suresi, 2. ayet). Nas Suresi'ndeki deyim çok ilginç: "MELİKÜ'N-NAS"; yani, "İnsanların Kralı". Tanrı'ya uygun görülen niteliklerden biri de bu. İkisininki de "kullar"ına sırasında "acır". Ödüller verir. Ama sırasında da çok "öfkelenir". Başlara, türlü ve tüyler ürpertici belalar gönderir. Ayrıca da "cehennem"de yakacaktır. Kur'an'da Tanrı'nın bir adı da "ZÜ'NTİKı\M"dır (Al-i İmran Suresi, 4. ayet; Maide Suresi, 95. ayet; İbrahim Suresi, 47. ayet; Zümer Suresi, 37. ayet), yani "ÖÇ ALICI". "Öç" alır öfkelendiklerinden.
Bir Ayet İşini güzel yaparak kendini Allah'a veren ve İbrâhim'in, Allah'ı bir tanıyan dinine tâbi olan kimseden kimin dini daha güzel olabilir! Ve Allah İbrâhim'i dost edinmiştir. (Nisâ, 4/125) Bir Hadis Kim bir kötülük görürse onu eliyle değiştirsin. Eliyle değiştirmeye gücü yetmezse diliyle değiştirsin. Diliyle değiştirmeye de gücü yetmezse en azından kalben karşı koysun. (Tirmizî, "Fiten", 11) Bir Dua ... Allah'ım! Tövbelerimizi kabul eyle, süphesiz ki Sen tövbeleri çok kabul edensin, çok merhametlisin. (Bakara, 2/128)
188 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.