baki bükcü

baki bükcü
@bakibkc
Canım, güzelim, kederlim, felaketler zamanı gelip çattı, gel bana, nerede olursan ol gel, ister sigara dumanıyla dolu bir yazıhanede, ister çamaşır kokan bir evin soğanlı mutfağında, ister dağınık mavi bir yatak odasında, nerede olursan ol, vakit tamam, gel bana; yaklaşan korkunç felaketi unutmak için perdeleri çekili yarı karanlık bir odanın sessizliğinde bütün gücümüzle birbirimize sarılarak ölümü beklemenin zamanı geldi artık.
Sayfa 26 - YKY·Kitabı okudu
Tatil planı hazırsa sıra okuma listenizde!
Bu yaz yanınızdan ayırmak istemeyeceğiniz kitapları sizin için bir araya getirdik. 💬 Siz olsanız bu listeden hangisiyle başlardınız?
"Yılbaşının da sence hiçbir hususiyeti yok mudur?" diye sordum. "Hayır" dedi, "senenin diğer günlerinden ne farkı var sanki? Tabiat onu herhangi bir şekilde ayırmış mı? Ömrümüzden bir sene geçtiğini göstermesi bile o kadar mühim değil; çünkü ömrümüzü senelere ayırmak da insanların uydurması... İnsan ömrü doğumdan ölüme kadar uzanan tek bir yoldan ibarettir ve bunun üzerinde yapılan her türlü taksimat sunidir...
Sayfa 110 - YKY·Kitabı okudu
En çok korktuğum şey asla savaşta ölmek değil, sensiz olmaktır.
Sayfa 50 - Ötüken·Kitabı okudu
Franz Kafka
26 Aralık 1911 Gençliğinde çektiği acıları anlatırken babamı dinlemek korkunç. Kış için kalın giysileri olmadığı için yıllarca bacakları cılk yara içinde gezdiğini; genelde aç olduğunu, on yaşındayken yaz kış, gece gündüz demeden köy köy araba ittiğini kimse inkar etmiyor ama tüm bu gerçekler, benim bu tür şeyler yaşamadığıma dair sonraki gerçekler birleştiğinde bile, ondan daha mutlu olduğum, bacağındaki cılk yaraların onu benden daha üstün yaptığına dair en ufak bir fayda sağlamıyor; sürekli onun önceki yaşamını muhakeme edemediğimi ve aynı acıları çekmediğim için sonsuza dek minnettar olmam gerektiğini düşünürdü her zaman.
Şüphesiz, bilim ilerler, durdurulamaz; hatta ilerleyişi hızlanır, her zaman daha hızlı, daha hızlı, ama bunda övülecek ne var? Bu, her yıl yaşlandığı ve ölüme daha hızlı yaklaştığı için birini övmeye benziyor.
Sayfa 61 - Tutku·Kitabı okudu