İkili, diyordu bir ses, ikili olsun; ikişer ikiser yan yana getirdik sevdiğimiz adları: Hasan ile Hüseyin'i, Üsküdar ile Kadiköy'ü, Nazım ile Hikmet'i, Harp ve Sulh ile Kelile ve Dimne'yi, Kızılırmak ve Yesilirmak'ı, Oğlak ile Yengeç'i, Adilcevaz'daki usta ile Stradivaryüs'ü... Yakışıklı Süphan ile gizemli Agri'yi; dört mevsim ile 365 günü; Karaköse'deki boynu karışık tülü atlarla bunların sessiz binicilerini; bohçacı Adapazarı ile izlenimci Bursa'yi; 1847 ile I9I6'yı;zakkumun verdigi deli bal ile batı bağlarının lepiska bilgeliğini; muhacir nehirler ile kurumuş su kentlerini..
Bugün birçok müslüman, müslüman olduğunu kabul ediyor,fakat müslümanca yaşamayı kabul etmiyor. Bu çok yanlış! Mutluluğu, huzuru böyle yakalayamazsınız!.."Bal, bal" demekle insanın ağzı tatlanmaz ki!..