Başta acaba çok mu abartılıyor diye düşündüğüm ama okudukça çok beğendiğim bir kitap oldu. Aslında dışarıdan çok sıradan bir hikayesi olmadığını düşündüğümüz bir karakterin hikayesini anlatıyor. İçine kapanık, sessiz, hayal dünyasında yaşayan Raif Efendi'nin Almanya'da resim sergisinde gördüğü tablodaki bir kadına tutulmasıyla başlıyor. Ben kitabın anlatımını da konusunu da çok begendim. Gördüğümüz, düşündüğümüz her şeyin aslında gerçekte ne kadar farklı olabileceğini gösteriyor. Ayrıca aşkın aslında nasıl bir duygu olduğunu ve bir insanın başka bir insana duyduğu sevginin aşka dönme sürecini de anlatıyor. Sonu da çok etkileyiciydi. Ancak yine de en sevdiğim Sabahattin Ali kitabı hâlâ "İçimizdeki Şeytan".