"Ülkeme ve insanlarına kızmaya başladım: kimsenin doğru dürüst okuduğu yoktu. Doğru dürüst hissetmesini bile beceremiyorlardı. Bu yüzden, insan duyduğu şeyleri söyleyen insanların kültürüne güvenemiyordu. Belki bu zavallılığın, bu yarım yamal aklığın, bu gülünç durumun bile bir aslı, gerçek bir biçimi vardı."
" Çağdaşlık sözcüğü beni her zaman ürkütür. Tarihimizi, geleneklerimizi yok etmek, kafalarındaki geleceğe göre " yeni insan " yaratmak isteyenler hep bu deyimi kullanır. Bir de çağdaşlaşmak Batılılaşmak anlamına geliyor tabi. Amerikalılar neden hiç çağdaş olmaktan söz etmez?"