Atomlara ya da boşluğa dair hiçbir sınırlama olmadığı için, kozmosumuzun sadece bir tanesini oluşturduğu pek çok ve çeşitli sistemler meydana gelmiştir. Bunların ba-zıları tekrar çözülmüş, diğerleri bizimkiyle bir arada mevcudiyetini sürdürmektedir Demokritos'un bir takipçisi olarak Simplikios bunu çok canlı bir şekilde tasvir eder ve buna göre sonsuzluk içinde sadece bir dünyanın ortaya çıkmasının, ancak koca bu ovada tek bir buğday başağı olması kadar muhtemel olduğunu belirtir. Hippolytosa göre bizatihi Demokritos şöyle demiştir (Ref. 1.13.2, A40); "Farkı boyutlarda sayısız dünya vardır. Bazılarında ne güneş ne de ay bulunur, diğerlerinde ise onlar bizimkinden daha büyüktür ve yine bazılarında bunların sayısı birden fazladır. Bu dünyalar düzensiz mesafelerdedir, bazen bir yönde bazen diğer yönde bulunur, bazıları henüz gelişmekteyken diğerleri çöküşe geçmiştir. Bir yerde ortaya çıkarlarken, diğer bir yerde ölmekte ve birbirleriyle çarpışarak yok olmaktadırlar. Bazı dünyalarda hiçbir hayvani ya da bitkisel yaşam ve su yoktur." Bilimsel hayal gücü zamanının sınırlı deneyiminin ötesine erişerek, kozmik sis. temlerin sonsuz çeşitliliğini resmedecek ve modern kozmolojik bilgilerimizi anıştı racak seviyeye gelen böyle bir insana hayranlık duymamak mümkün değil. Aynta burada herhangi bir animistik veya teleolojik açıklamanın en ufak bir izine bile rastla mıyoruz. Akılın gelip her şeyi düzenlediğini düşünen Anaksagoras'la olan çelişmenin bu noktada kasıtlı olduğuna şüphe yok.
Ebu Talha'nın rivayet ettiği hadis-i Şerif
"Bir gün arkadaşlarımızdan bazıları ile oturmuş sohbet ediyorduk. O esnada Efendimiz (sas) geldi, selâm verdi, hepimiz selâmını aldık. Sonra bize dedi ki: 'Ne yapıyorsunuz burada?' Dedi ki: 'Ya Resulullah! Oturmuş sohbet ediyoruz.' Efendimiz (sas) dedi ki: 'Bir arada oturduğunuz meclislerin hakkını veriniz!' Merakla sorduk: 'Ya Resulullah! Meclisin hakkı nedir ki?' Cevap verdi: "Meclisin hakkı üçtür. Bir, gözü yummak, yani arkadaşlarının kusurunu görmemek. iki, selâma güzelce karşılık vermek. Üç, güzel söz söylemek." İnşallah bundan sonra Ebû Talha'nın bize ulaştırdığı bu nebevi mesaj çerçevesinde gözlerimizi birbirlerimizin kusurlarını görmemek için kapamalı, selâma hakkı ile karşılık vermeli ve söyleyeceğimiz sözü en güzel şekli ile söylemeliyiz.
Sayfa 375Kitabı okudu
Reklam
1016 syf.
·
Puan vermedi
İNSAN, TEVRAT, DİNLER, TANRILAR İLE İLGİLİ BİR İNCELEME Son yıllardaki din ve dindarlık perdesi altında yapılan yağma talanın arkasından gelen ahlaki ve ekonomik çöküşün sebeplerini anlamak amacıyla Sümer, Babil, Mısır tarihi ve tanrılarını, Gılgamış, Herodot Tarih’i, Homeros’un İlyada’sı, İncil ve Tevrat-Zebur’u okudum. Kuran, hadis kitapları
Tevrat
TevratKolektif · Kitab-ı Mukaddes Yayınları · 2022882 okunma
Depresyon, İlaç, Terapi, Egzersiz, Makaleler…
“Effect of exercise for depression” isimli makale hakkında birkaç şey söylemek gerekirse: 1- Bu çalışmalara bakarak ilaçları bırakmayınız. 2- Sizin depresyonunuzla başkaların depresyonu farklı olabilir. Hatta depresyon denilen şey depresyon bile olmayabilir. Depresyon tanı kriterleri bile muğlakken, tanı koyandan tanı koyana göre değişiyorken
824 syf.
·
Puan vermedi
İNSAN, TEVRAT, DİNLER, TANRILAR İLE İLGİLİ BİR İNCELEME Son yıllardaki din ve dindarlık perdesi altında yapılan yağma talanın arkasından gelen ahlaki ve ekonomik çöküşün sebeplerini anlamak amacıyla Sümer, Babil, Mısır tarihi ve tanrılarını, Gılgamış, Herodot Tarih’i, Homeros’un İlyada’sı, İncil ve Tevrat-Zebur’u okudum. Kuran, hadis kitapları
Tevrat
TevratKolektif · Dorlion Yayınevi · 2018882 okunma
MISIR VE MİTANNİ
III. Thutmose, aynı atası 1. Thutmose'nin daha önce yaptığı gibi Kuzey Suriye'de bulunan ve ortaya çıkışı M.Ö. 1500 itibariyle artık tamamlanmış olan Mitanni Krallığı'na karşı da seferler düzenledi.44 Mitanni Krallığı büyümeye ve Hanigalbat'taki Hurri Krallığı gibi yakın bölgeleri bünyesine katmaya devam ediyordu. Dolayısıyla kimin yazdığına veya söz.ünü ettiğine ya da yazıldığı döneme göre değişiklik gösteren çeşitli isimlerle tanınıyordu. Genel olarak Mısırlılar bu krallığa "Naharin" veya "Naharina" derken, Hititler " Hurri ilkesi", Asurlular " Hanigalbat" adını verdiler. Mitanni kralları ise ülkelerine "Mitanni" Krallığı diyorlardı. Ülkenin başkenti Waşukanni hiçbir zaman bulunamadı. Bu kent, arkeolojik kayıtlardaki ve tarihi metinlerdeki umut uyandıran ipuçlarına rağmen arkeologların ellerinden sıyrılmayı beceren az sayıdaki Yakın Doğu başkentinden biri. Bazıları, Suriye'de Fırat Nehri'nin doğusuna düşen Tell Feheriye höyüğünün burası olduğunu düşünür.
Reklam
1.000 öğeden 1 ile 10 arasındakiler gösteriliyor.