Akıcı, keyif aldığım bir eser oldu....
Sabır Taşı, insanın sabır, sevgi, fedakârlık ve kader karşısındaki duruşunu konu alan bir tiyatro eseridir. Olaylar, zor hayat şartları içinde yaşayan insanların yaşadığı çatışmalar etrafında gelişir. Eserde karakterler, yaşadıkları sıkıntılar karşısında sabır göstermeye çalışırken kimi zaman doğru yolu bulur, kimi zaman ise hatalar yaparlar. Necip Fazıl, olaylar aracılığıyla insanın manevi değerlerini ve ahlaki sorumluluklarını ön plana çıkarır.
Sabır Taşı, insanın karşılaştığı zorluklara nasıl yaklaşması gerektiğini anlatan etkileyici bir eserdir. Sabrın yalnızca beklemek değil; doğru davranışı sürdürmek, umudunu kaybetmemek ve inancını korumak olduğu mesajını verir. Karakterlerin yaşadığı olaylar okuyucunun empati kurmasını sağlar. Özellikle manevi ve ahlaki değerlere önem veren okuyucuların beğenebileceği, düşündürücü ve anlamlı bir tiyatro eseridir.
......Herkese Keyifli Okumalar Diliyorum......
Sabır TaşıNecip Fazıl Kısakürek · Büyük Doğu Yayınları · 19852,345 okunma
*Oruç Aruoba* [1947-2020] felsefeci, yazar. Sözleri çok derin, sade ve düşündürücü. İşte en bilinenlerinden birkaç tanesi:
*Hayat ve Varlık Üzerine*
- *"Yalnızlık paylaşılmaz, paylaşılsa yalnızlık olmaz."*
- *"Var olmak, yok olmaya karşı koymaktır."*
- *"İnsan, kendi kendinin tanığıdır."*
*Dil ve Düşünce Üzerine*
- *"Sözcükler, düşüncenin evidir."*
- *"Anlamak, aynı yerde durmaktır."*
- *"Söyleyemediğimiz, biziz aslında."*
*Zaman ve An Üzerine*
- *"An, zamanı delen noktadır."*
- *"Geçmiş diye bir şey yoktur. Hep şimdi vardır."*
- *"Beklemek, zamanı kendine düşman etmektir."*
_Yakınları_ ve _Aşkın Halleri_ kitapları sözleriyle en çok bilinenleri.
Hangi kitabından ya da hangi konu üzerine söz istiyorsun?*Oruç Aruoba* [1948-2020] - Felsefeci, yazar, çevirmen. Sözleri kısa ama insanın içine işler. Dil ile düşünce arasındaki çatlaklara bakar 35ea
İşte en çok sevilen sözlerinden bazıları:
*Özlem, Yalnızlık, Zaman Üzerine*
- *"Özlem, uzaklığın ayıramadığıdır."*
- *"Özlemin varlığı, yok oluşu içindir; ama yok olamadığı için, var olur."*
- *"Özlemin tek bir düşmanı vardır: zaman... Zaman, özlemin Medusa'sıdır."*
- *"Yalnızca içteki yakındır; başka herşey uzak."* 80dc71e3
*İlişkiler ve İnsan Üzerine*
Şeker PortakalıJosé Mauro de Vasconcelos · Can Yayınları · 2022275,7bin okunma
*Oruç Aruoba* [1947-2020] felsefeci, yazar. Sözleri çok derin, sade ve düşündürücü. İşte en bilinenlerinden birkaç tanesi:
*Hayat ve Varlık Üzerine*
- *"Yalnızlık paylaşılmaz, paylaşılsa yalnızlık olmaz."*
- *"Var olmak, yok olmaya karşı koymaktır."*
- *"İnsan, kendi kendinin tanığıdır."*
*Dil ve Düşünce Üzerine*
- *"Sözcükler, düşüncenin evidir."*
- *"Anlamak, aynı yerde durmaktır."*
- *"Söyleyemediğimiz, biziz aslında."*
*Zaman ve An Üzerine*
- *"An, zamanı delen noktadır."*
- *"Geçmiş diye bir şey yoktur. Hep şimdi vardır."*
- *"Beklemek, zamanı kendine düşman etmektir."*
_Yakınları_ ve _Aşkın Halleri_ kitapları sözleriyle en çok bilinenleri.
Hangi kitabından ya da hangi konu üzerine söz istiyorsun?*Oruç Aruoba* [1948-2020] - Felsefeci, yazar, çevirmen. Sözleri kısa ama insanın içine işler. Dil ile düşünce arasındaki çatlaklara bakar 35ea
İşte en çok sevilen sözlerinden bazıları:
*Özlem, Yalnızlık, Zaman Üzerine*
- *"Özlem, uzaklığın ayıramadığıdır."*
- *"Özlemin varlığı, yok oluşu içindir; ama yok olamadığı için, var olur."*
- *"Özlemin tek bir düşmanı vardır: zaman... Zaman, özlemin Medusa'sıdır."*
- *"Yalnızca içteki yakındır; başka herşey uzak."* 80dc71e3
*İlişkiler ve İnsan Üzerine*
Suç ve CezaFyodor Dostoyevski · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 2025194,6bin okunma
Belki üstümüzden bir kuş geçer *Oruç Aruoba* [1947-2020] felsefeci, yazar. Sözleri çok derin, sade ve düşündürücü. İşte en bilinenlerinden birkaç tanesi:
*Hayat ve Varlık Üzerine*
- *"Yalnızlık paylaşılmaz, paylaşılsa yalnızlık olmaz."*
- *"Var olmak, yok olmaya karşı koymaktır."*
- *"İnsan, kendi kendinin tanığıdır."*
*Dil ve Düşünce Üzerine*
- *"Sözcükler, düşüncenin evidir."*
- *"Anlamak, aynı yerde durmaktır."*
- *"Söyleyemediğimiz, biziz aslında."*
*Zaman ve An Üzerine*
- *"An, zamanı delen noktadır."*
- *"Geçmiş diye bir şey yoktur. Hep şimdi vardır."*
- *"Beklemek, zamanı kendine düşman etmektir."*
_Yakınları_ ve _Aşkın Halleri_ kitapları sözleriyle en çok bilinenleri.
Hangi kitabından ya da hangi konu üzerine söz istiyorsun?*Oruç Aruoba* [1948-2020] - Felsefeci, yazar, çevirmen. Sözleri kısa ama insanın içine işler. Dil ile düşünce arasındaki çatlaklara bakar 35ea
İşte en çok sevilen sözlerinden bazıları:
*Özlem, Yalnızlık, Zaman Üzerine*
- *"Özlem, uzaklığın ayıramadığıdır."*
- *"Özlemin varlığı, yok oluşu içindir; ama yok olamadığı için, var olur."*
- *"Özlemin tek bir düşmanı vardır: zaman... Zaman, özlemin Medusa'sıdır."*
- *"Yalnızca içteki yakındır; başka herşey uzak."* 80dc71e3
*İlişkiler ve İnsan Üzerine*
Bin Muhteşem GüneşKhaled Hosseini · Everest Yayınları · 2026119,6bin okunma
Bu kitabı okurken sık sık aynı şeyi düşündüm. Hiçbirimiz yarın başımıza ne geleceğini bilmiyoruz. Düşünmesi bile tedirgin ediyor. Panayota’nın hayatı da bir yangınla tamamen değişiyor. O günden sonra yaşadıkları peş peşe geliyor.
Bir noktadan sonra ne olacağını merak etmekten çok Panayota’nın buna nasıl dayanacağını merak ettim. Bazen verdiği kararları sorguladım ama sonra vazgeçtim. Çünkü onun yerinde olmanın nasıl bir şey olduğunu gerçekten bilmiyorum ve bilmeyi de istemiyorum.
İstanbul’u anlatan bölümleri okurken ayrı bir keyif aldım. Beyoğlu’nun sokakları, matbaalar, kayıklar, dükkanlar, farklı milletlerden insanlar… Şehir hiç durmuyor. Bir yanda yangının izleri dururken bir yanda hayat devam ediyor. Bu ayrıntılar bana çok gerçek geldi.
Şefika için üzüldüm. İnsanların iyi niyetle çare araması ama çoğu zaman ne yapacaklarını bilememesi üzücüydü. Panayota’yla birbirlerini bırakmamaları da hoşuma giden ayrıntılardan biriydi.
Sonlara doğru aklım hala aynı düşüncedeydi. Sabah sahip olduklarımızın akşama yerinde olmayabileceği fikri düşündüğümden daha ürkütücü geldi.
Kül ŞehirHakan Karakaşoğlu · The Kitap · 202479 okunma
Bir delilik yaptım, okumaya başladım. Uzun zamandır elime aldığım kitapları bitirmekte zorlanıyorum. Bakalım bu şahane kitap ne kadar süre elimde kalacak? Okurları lütfen spoi vermesin. Saygılar.