فإني لم أر في الرجال رجلا هو أرصن منك عقلا و لا أحسن أدبا و لا أصبر على طلب العلم و لا أكتم لسره، و لا سيما في بلاد غربة و مملكة غير مملكتك و عند قوم لا تعرف سننهم و لا شيمهم
Ben insanlar arasında mantığı seninkinden sağlam, edebi daha güzel, ilim talebinde daha sabırlı, sırrını daha ziyâde gizleyebilen -özellikle de gurbet elinde, ülkenden başka bir memlekette, ahlâk ve âdetlerini bilmediğin bir millet arasında böyle olan birisini görmedim.
Biz tesettürle modern birey kadının evi kaybederek 'sokağa çıktığına' işâret ediyoruz. Ancak söylemimiz erkeğin sokaktaki durumunu masumlaştırmamaktadır. Onun da ´ev inşâ etmek' yükümlülüğünü terk ederek 'bireyleştiği' unutulmamalıdır.
Bizi "evsiz" bırakan, kutsalı yaşayan bir "biz" olan ailenin ve içinde hayat bulduğu cemaatin yıkılışıdır.
Sanayi, kentleşme ve kapitalizmin dağıtıcı hareketleri kutsalın yaşadığı alanları (ev-mahalle) ters yüz etmekte, yenidenyapıma ve dönüşmeye zorlamaktadır.
Kalp, ibâdet suyuyla sulanan bir ağaç, meyveleri ise sezgi ve idraktir.
Kulağın meyvesi, Kur'ân'ı dinlemektir.
Dilin meyvesi, Allâh'ı zikretmektir.
El ve ayakların meyveleri de hayrı yapmaya yönelmektir.
Kalp susuz kalıp kurursa, meyveleri yok olur.
Sana samimi ve ciddi olmak, gönlü mahzûn, kırık ve müteâvzı olmak yaraşır.
İşte o zaman tövben tövbe olur. Allâh da kederini sevince, tevazuunu haysiyet ve şerefe, karanlıklarını nûra ve (kalbindeki) perdelerini de kalbî keşiflere dönüştürür.
Çocuğun varlık dünyâsında ilk gördüğü, evi ve âilesidir. Bundan dolayı çocuk, yaşamın ilk örneklerini ev halkından alarak bunları zihninde âdetâ çizer ve esnek benliğini ilk çevresi olan hâne halkının ortaya koyduğu örneklerle şekillendirir.
İslâm'a göre kadınların arayarak/bulmaya çalışarak değil, kendilerinde olanı koruyarak kendilerinde olana sâhib çıkarak kazanabilecekleri iffet-onurları vardır. Onlara verilen bu iffet-onurun korunarak kazanılmasıysa konuyla ilgili ilâhî hükümlerin dikkate alınmasıyla mümkündür.
Kadın hakları adına konuşan beşerî mercîlerin günümüz kadınını dünyâ yaşantısında hangi noktaya getirdiği, âhirette hangi âkıbete sürüklediği âşikârdır. İslâm ise teslim olan tüm kadınlara tertemiz bir dünyâ hayâtı,bu hayâtla mukâyese edilemeyecek ebedî bir Cennet vaadetmektedir.
Kız evlat yüzünden nâil-i saadet olmaktaki sürat dahi düşünülecek olursa, kızların terbiyesine daha fazla ehemmiyet veren bir peder daha ziyâde akıllılık etmiş olur.
İyi annelik, bebeğiyle/çocuğuyla ilişki kurabilen, onu gören, duyan, hisseden ve anlayan bir kadının yaptığı anneliktir.
İyi bir annelik almış olmak kendine ve dış dünyâya duyarlı olmayı sağlar. Böyle insanlar kendilerinin ve başkalarının ihtiyaçlarını ve duygularını iyi anlarlar.