İnsan umudunu kaybetmek istemez. Her şeyin iyiye gideceği inancı insana özgü bir fantezidir ve belki de insana özgü olan işlerin düzelmeyeceği bilincine bağlıdır. İnsan ölümden kaçamayacağını bilen tek hayvandır. İnsan bunu yapamadığından umudu icat etmiştir.
Ama nihayetinde sabırlı olmak, zamanı zamana bırakmak gerekir. Şunu kesin bir şekilde öğrenmiş olmamız gerekirdi ki, yazgı bir yere varmadan önce çok dönüp dolaşır...