Bettul

Bettul
@bettul84

Bettul

, bir kitap okudu
6/10
·128 syf.··
7 günde okudu
·
2022 23. kitabı
Şiro Hamao
7.4/10 · 9,8bin okunma
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
7/10
·352 syf.··
2022 22. kitabı
·
26 günde okudu
·
Okunma: 09 Ağustos 2022 18:14
Yazarın hit kitabı “Sessiz Hasta”yı okumamış olmanın avantajı ile ben kitabı beğendim. Herkes diğer kitapla karşılaştırınca bu kitabı vasat bulmuş. Ama yazarla ilk tanışma kitabı olarak bence gayet etkileyici idi. Öncelikle polisiye kitaplarda hep bahsettiğim gibi katilin “ tahmin edilebilir “ olmaması en sevdiğim yanı oldu kitabın. Son ana kadar hep katil kim diye şüphe içinde okudum. Yazardan ters köşe bekliyordum ama bu kadar bir ters köşe , benim için şaşırtıcı oldu. Kitap çok akıcı, hikayenin içinde kayboluyorsunuz.Bayadır okuyamamanın üstüne 2 günde ( hemde çocukla) hemen bitti. Polisiye meraklılarına ve yaz için alternatif arayanlara tavsiye ederim. Kitabın konusu özetle ; Grup terapisti olan Mariana bir süredir kendi hayatında büyük problemlerle ( eşinin vefatı ) uğraşırken birden yeğeni Zoe’nin yardım istemesi ile kendini eski okulunda Cambridge’de bir seri katili yakalamaya çalışırken bulur. Bolca Yunan mitolojisinden göndermelerde olan kitapta Mariana için katil bellidir ve onu yakalamak için bir uğraş içine girer. Sonrası büyük macera :)
Polisiye
Yitik KızlarAlex Michaelides · Domingo Yayınevi · 20222,287 okunma
5/10
·56 syf.··
2022 21. kitabı
·
22 günde okudu
·
Okunma: 05 Temmuz 2022 13:08
Edgar Allan Poe ‘ya ait bir öykü kitabı. İçinde 5 adet mini öykü var. Açıkçası ilk öykü olan Oval Portre’yi pek sevemedigim için kitap elimde kaldı da kaldı fakat sonraki 3 öykü oldukça iyiydi. Birinci ve beşinci öyküler çok havada kaldı , benim için vasattı. Fakat diğer 3 öykü Poe’nun o karanlık ,gotik yönünü ortaya çıkarmış. Hikayeler hiç aklınıza gelmeyecek , özgün şeyler degil ama yine de sonraki sayfaya merak içinde geçiyorsunuz. Özellikle yaz için okunacak , kısa hikayeler arayanlar için birebir. Birde naciz tavsiye ; okumaya ikinci öyküden başlarsanız daha iyi akıyor kitap, en son bir ve beşe geçin :) Kitapla ilgili genel olarak bahsedilmiş ama bende yazayım. Kitabın ismi Sfenks diye biri okumadan kitabın kapağına eski Mısır SFENKS görüntüsü koymuş. Halbuki bahsedilen bir sinek türü :( Son dönemde kitap çevirilerinde çok sayıda hata , yazım yanlışı hatta karakterlerin karıştırılıp yanlış yazılmasına bile denk geliyoruz . Bu tarz özensizlikler okuyucuya saygısızlık gibi geliyor ve açıkçası @canyayinlari’da üzdü bu kapakla....
Öykü
SfenksEdgar Allan Poe · Can Yayınları · 2021771 okunma
8/10
·232 syf.··
2022 20. kitabı
·
4 günde okudu
·
Okunma: 21 Mayıs 2022 17:40
Çok etkileyici bir kitap oldu benim için. Bu ayın başında “All About History “ dergisinde “Leningrad Yamyamları” isimli bir yazı okumuştum. Yazının içeriğinden ve neden kitapla beraber beni etkilediğini aşağıda (yorumda ) anlatacağım. Kitap distopik kabul edilmiş. Covid salgınından önce yazılmış bir kitap. Bir virüs sebebi ile tüm hayvanlar tehlikeli sayılıyor. Çünkü bu virüs yüzünden hayvanların, insanlara saldırıp öldürdüğü iddia ediliyor. Tüm hayvanları katlediyorlar. Sadece kuşlar sağ kalıyor ama onlardan korunmak içinde şemsiyeler var. Bir süre sonra et ihtiyacını karşılamak için “özel besi” eti yenebilir propagandası başlıyor. Bir geçiş dönemi ile birlikte bazı özel insanlar hayvan gibi yetiştiriliyor, ses telleri kesiliyor. ( Bu özel besi için harcanan teknoloji ile o hayvanlar virüsten kurtarılamaz mıydı? Nüfusu azaltmak için mi bu yapıldı kısmı sorgulanıyor ) Kahramanımız Marcos Tejo ülkenin en iyi özel et kesim merkezinde patronun sağ kolu. İşinin en iyisi. Ama o bu yapılanlara dayanamıyor. Et yemiyor. Babasının özel bakım evi ücretini karşılamak için orada çalışmak zorunda. Onun gözünden süreci, yaşananları, kendi aile sorunları işleniyor. İnanılmaz tasvirler var. İlk başlarda yavaş ilerliyor derken birden elinizdeki kitap bitmiş. Mideniz kalkıyor ama okumadan da olmuyor. İşin en kötüsü bu yazılanlar benim için distopya değil. (Hatta av merkezinde yaşanan bazı olayların gerçek hayatta yaşandığı iddia edilmişti.) Hayatta olmaz diyemiyorum. Belki uzak gelecekte yaşanabilir. Bence okunması gereken, çok başarılı bir kitap...
Korku-Gerilim
Leziz KadavralarAgustina Bazterrica · Çınar Yayınları · 20202,444 okunma