-hayatla ölüm hakkında da böyle olup olmadığını sen anlat. hayatı ölümün karşıtı olarak görüyor musun?
-görüyorum.
-birinin ötekinden doğduğunu kabul ediyor musun?
-evet.
-o halde, hayatta olandan ne doğar?
-ölüm.
-ya ölü olandan ne doğar?
-hayatın doğdugunu itiraf etmek zorundayım.
-demek ki canlılar ve hayat ölülerden doğar Kebes.
Zamanında birisi ona, hayalet, ölü olan ve duygusu kalmadığı için ölü olduğunu bilmesine olanak olmayan kişinin ruhudur demişti; Martin'in aklına bu geldi ve bir an durup, acaba gerçekten ben de ölüyüm de farkında mı değilim diye düşündü.
sizi çok net görebiliyorum; bedeninizin, ellerinizin hareketleri çok çabuk, kararlı, sanki sizinle yüz yüzeyim, gözlerimi yüzünüze bakmak için kaldırdığım zaman, mektubunuzun ortasında yangın başlıyor ve ben ateşten başka bir şey göremiyorum.