İnsan Doğasının Değişmeyen Aynası: Amerigo
Puan vermedi·104 syf.·
2026 11. kitabı
Tarih kitaplarıyla aram hiçbir zaman çok iyi olmadı; çoğu zaman onları fazla didaktik, bunaltıcı ve kuru bulmuşumdur. Bu yüzden Stefan Zweig’ın Amerigo’suna başlarken de beklentim oldukça düşüktü. Ancak karşımda kuru bir kronoloji değil, insan ruhuna ayna tutan bir eser buldum. Öyle ki bu okuma yolculuğu, bende pek çok farklı duyguya dokunmayı başardı. Kitabın geçtiği keşifler çağında, biz de bir doğu memleketi olarak Avrupa'ya yön verecek ve öncülük edecek pek çok ilme sahipken, sonrasında birçok konuda Batı'nın gerisinde kalmış olmamız beni derinden üzdü. İster istemez insan, bu toprakların yeniden bilimde ve sanatta dünyaya öncülük ettiğini görmeyi arzuluyor. Bu burukluk, geleceğimiz adına daha çok çalışmam ve üretmem gerektiğine dair sorumluluk hissi, küçük bir iç not bıraktı. Ancak bu tarihî hüznün ötesinde, satır aralarında ilerledikçe asıl şaşkınlığı insanlığın değişmeyen doğasında yaşadım. Satır aralarında gezinirken, aslında Amerigo Vespucci ve Kristof Kolomb'un arasının oldukça iyi olduğunu öğreniyoruz. Hatta bu durum Kolomb'un oğlu tarafından da doğrulanmış. Buna rağmen insanların kendi işlerine gelecek şekilde hikâyeler uydurması ve Vespucci'nin adı altında kendi hayallerini, heveslerini anlatmaları insanlığa olan güvenimi sarstı. Çünkü fark ettim ki insanlar, tarih boyunca çoğu zaman gerçeğin değil, kendi arzularının peşinden gitmişler. Bu durum, tarihin sadece kazananlar tarafından değil, aynı zamanda manipüle edenler tarafından da yazıldığını kanıtlar nitelikte. Kitabı okurken fark ettiğim bir diğer acı gerçek de şu oldu: Ağzı olan konuşmuş, eli kalem tutan herkes kendi hayal gücüne göre bir şeyler yazıp çizmiş. Doğru kaynağa ulaşmanın bazen ne kadar zor olduğunu görmek, kitap boyunca anlatılan olayların bana sadece tarihî bir tartışmayı
AmerigoStefan Zweig · Can Yayınları · 20141,933 okunma
10/10
·125 syf.··
Beğendi
·
2026 1. kitabı
Kitabın adına baktığıma hiç böyle bir kitap beklememiştim ilk sayfalarını okurken hem gülüyorum hem de düşünüyorum garipsemiştim (spoiler olabilir) gerçekten kadınlar erkek olsaydı daha mı iyi olurdu yoksa erkekler kadın mı olsaydı iyi mi olurdu? İşte tam olarak bu Orhan Kemal kitaplarında genel olarak bunu yapıyor birçok fikri ve konuyu. Tek kitapta yaşatıyor . Kitap 7 yıldız almış okuduğumda neden bu kadar düşük bir puanlamada kaldı anlamıyorum , belki de ben Orhan Kemal’i sevdiğimden de olabilir
Tersine DünyaOrhan Kemal · Everest Yayınları · 20214,095 okunma
Etimoloji Defteri
Mücellit Nedir ?
Spoiler yok.
9/10
·%27 (23/84 syf.)··
Beğendi
Kitap başlarda biraz zorluyor insanı, gerek dili gerekse akışı olsun biraz alışmak ve anlamak gerekiyor. Ancak 3-5 sayfa okuyunca tamamen hakim oluyorsunuz dile de olayın akış tarzına da. Hem güldüren hem şaşırtan en çokta günümüzde hala yaşanılan şeylere çok benzer bir hikayeye tanık oluyorsunuz. Hüseyin Rahmi Gürpınar'ın mizahı zaten çok güçlü bunu birçok defa okumuştum ama bu romanda toplumsal eleştiriyi mizahla birleştirme biçimini bizzat okuyarak hayran kaldım. Sahiden de çok büyük bir isimmiş, kıymetini bilememek benim ayıbım olsun... Sanırım Hüseyin Rahmi Gürpınar'ın kaleminden okuduğum ilk eseri bu ancak o kadar geç kalmış bir tanışıklık oldu ki kendime çok kızıyorum daha önce okumadığım için. PDF olarak okumuştum bu kitabı fakat kütüphanem için mutlaka alacağım bu ve diğer tüm eserlerini. Kısaca konuya değinirsem eğer: İnsanların batıl inançlara ve sözde doğaüstü güçlere ne kadar kolay inanabildiğini konu alan mizahi bir roman. Mahallede "efsuncu" olarak tanınan Ebulfazl Enveri'nin etrafında gelişen olaylar üzerinden hurafeler, aldatmacalar ve insan zaafları anlatılıyor. Aradan geçen onca yıla rağmen anlattığı insan tiplerinin hâlâ günümüzde karşımıza çıkabilmesi de kitabı şaşırtıcı derecede güncel hissettiriyor. Öyle güzel işlenmiş ki hikaye hayran kaldım gerçekten çok çok sevdim. Kısacık bir kitap ama insanda çok büyük etkiler bırakıyor. Özellikle son 5 sayfa falan inanılmazdı. Çok büyük keyifle okudum. Muhakkak okuyun.
1000Kitap
Efsuncu BabaHüseyin Rahmi Gürpınar · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 202010,9bin okunma
Puan vermedi·254 syf.··
2026 59. kitabı
·
9 günde okudu
·
Okunma: 20 Haziran 2026 16:54
Selam. Bu ayın bir diğer okuduğum kitabı Snorri Sturluson “Nesir Edda Viking Mitolojisi” oldu. Viking evreninin doğuşuyla anlatım başlar. Tanrıların eski kadim, mitsel hikâyelerini ilk kısımlarda düzyazı şeklinde anlatılırken, sonraki bölümlerde manzum hikâyelere doğru bir üslupla ilerler. Skald yani hem bir edebî tür olarak manzumelerdir. Hem de okuyan ozanlara verilen addır. Eser İkinci bölümden sonra bu yöne kayar. Ortaçağ Avrupası ve İskandinav kültürü on üçüncü yüzyılda yazıya geçirilmiş, mitolojik öyküler Nesir Edda ile bilinmeye başlanmıştır. Odin, Thor, Loki, Freyr, Freyja gibi birçok tanrı ve tanrıçaların kısaca hikâyeleri anlatılır. Bildiğim efsanelerin de yer alması, ikinci kısımdan sonra tıpkı bir antoloji sözlüğü okurken buldum kendimi ve bu yüzden yorucu ve karmaşık bir anlatım yaşattı. #kitapalıntıları &“Ymir'in etinden, Dünya yaratıldı, Terinden de denizler; Kemiklerden kayalar, Saçlarından ağaçlar, Kafatasından gökyüzü, Ancak kaşlarından, O şen şakrak güçlerinden, İnsanoğlu için Miðgarðr yapıldı. Beyninden tüm melankolikliğiyle Bulutlar yaratıldı.” &“Gerçekten de anlamak ve kavramak için çok ağır bir yük olduğu doğru, size kısaca anlatmanın yolu dillerin, her insan topluluğu onu kendi adıyla anmak istemiştir, ona kendi dillerine iman etmişler, dualarını kendi dillerinde etmişlerdir. Ancak bazı durumlarda yolculuklarında yeni isimler edinmiştir ve bu durum efsanelerde kaydedilmiştir. Bu büyük olayların anlatıldığı efsaneleri anlamadığın müddetçe bilge bir adam olarak anılamazsın.” &Freyr AEsir'in en meşhuruydu; yağmuru ve güneşin parlamasını yönetirdi ve böylece de dünya nimetlerini; o yüzden ona bereketli mevsimler ve barış için dua edilirdi. Üstelik insanların refahını da yönetirdi. Ancak Freyja da tanrıçalar arasında en meşhuruydu; cennete
Edebiyat - Destanlar - Efsaneler - Mitolojiler
Viking MitolojisiSnorri Sturluson · Yeditepe Yayınevi · 2018213 okunma
10/10
·112 syf.··
Beğendi
·
2026 2. kitabı
Öncelikle müthiş bir kitaptı . Her sayfası aklınıza takılan bir soru demek çok düşündüm ,kadınlığımızı sorguladım ,hayatımı sorguladım aslında bu kitapa birçok şeyi sorguladım bir insan dış görünüşünden ancak bu kadar aşağılanabilir,hor görülebilir ve sevilmez ama neden bu sadece gözüme kötü gelmesi mi yoksa içimizdeki. Pislik düşünceler mi işte şunu anlıyorum ki kadın olmak çok zor.
Sıfır Noktasındaki KadınNevâl El-Seddavi · Metis Yayınları · 202526,3bin okunma
~Hayat Acemileri İçin Yaşam Rehberi Kitap Yorumu~
Puan vermedi·224 syf.··
2026 2. kitabı
(Bu yorum bu kitaptan bağımsız olarak sahte yazarlardan, sahte bilgilerden, sahte diplomalardan yakınma içerir!) Merhabalar, Bir süredir çeşitli türlerde okumalar yapsam da bu okumalardan sizlere bahsedemedim. Kitap yorumu yazmayalı uzun zaman oldu. Önümüzdeki süreçte tek tek okuduğum kitaplardan alıntılar yazmak, onlarla ilgili düşüncelerimi sizinle paylaşmak istiyorum. Daha önce kitaplarını okuduğum, daha çok bilgiyi sohbet tarzında aktaran, açık ve etkili cümleler kullanan Beyhan Budak’ın yeni kitabı olan “Hayat Acemileri İçin Yaşam Rehberi” tıpkı diğer kitapları gibi akıcı üslubuyla birlikte çabucak okunuyor. Diğer kişisel gelişim kitaplarından bazıları kişisel gelişim adı altında insanlara gerçeklerden uzak bilgiler verip bir de bu bilgileri kullanmalarını tavsiye ediyor. Aslında burada önemli bir şeye dikkat etmenizi naçizane isteyeceğim. Kitabını okuduğunuz yazarın lisansına yani diplomasına dikkat etmeniz burada çok önemli. Günümüzde birçok haberde psikoloji ile yakından ya da uzaktan ilgili olmayan meslek gruplarından insanların diğer insanları sahte seanslarla dolandırdığını görmekteyiz. Bu gibi sahtekarlıklara karşı bilinçli olmalıyız çünkü aynı durum bazen kitap yazarlarında da gerçekleşebiliyor. Yazar psikolojiyle ilgisi bulunmayan bir lisans bölümünü tamamlayıp sadece kendi tecrübelerinden yola çıkarak bir kitap yazıyor ve bilim adı altında yazdıklarını kitaplaştırıp satışa sunuyor. Bir çözüm yolu olarak okuduğumuz kitabın popülaritesi o kitabın yazarını, türünü ya da içeriğini araştırmamıza engel olmamalı diye düşünüyorum. Biraz kitaptan söz ettiğim, çokça da yakındığım bir yorum oldu fakat biz psikoloji öğrencilerinin bilinçli olup toplumu da bilinçlendirmemiz konusunda çabalamamız gerektiğine inanmaktayım. Saygı ve sevgiyle…
1000Kitap
Hayat Acemileri İçin Yaşam RehberiBeyhan Budak · Kronik Kitap · 20243,725 okunma