Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur
_Eğer birinin ruhunu görmek istiyorsanız, ona hayallerini sorun. _İnsan doğasındaki en derin prensip, "takdir edilme" isteğidir. _Alaycı tiplerin aslında acılarını gizlemeye çalıştığı gerçeği doğrudur. _İnsanın dünyadaki durumu, kedinin kitaplıktaki durumu gibidir; görür ve duyar ama hiç bir şey anlayamaz. _Yanlış anlayanlar tarafından
Aktörlük Sanatı, Sanat Kuramları, Görme Biçimleri
_Medeniyet, insanların ne kadar para kazandığıyla ya da kaç tane lüks arabaları olduğuyla ölçülmez. Medeniyetin para birimi Sanat’tır. Sanat aristokrattır ve sanatla uğraşan kimseler de yükselerek seçkinleşirler. Müzelerimizde ve kütüphanelerimizde korunan da sanatın ta kendisidir. Sanat Müzesi'ni ziyaret ettiğinizde göreceğiniz, insanların
Reklam
237 syf.
10/10 puan verdi
·
Beğendi
·
5 günde okudu
Bilinçdışı, anlayamadığımız, kendisine vakıf olamadığımız bir bilgidir. Kendisini günlük hayatın psikopatolojisinde bize sunan bu ulaşamadığımız alanı Freud bilinçdışı olarak adlandırıyor, ona kararlılık veriyor ve bu nihayetinde bir yapı doğuran edimdir. Tıpkı bizde Yunus Emre'nin "bir ben vardır bende, benden içeri" deyişinde salık
Jacques Lacan'ın Kuramı Hakkında Beş Ders
Jacques Lacan'ın Kuramı Hakkında Beş DersJ.D. Nasio · İmge Kitabevi Yayınları · 200716 okunma
Birinci Ders İki Ana Kavram: Bilinçdışı ve Zevk
Bir analizde hakim olan şey hiçbir şekilde, yanlışlıkla inanabileceğimiz gibi, söz [parole] değildir, ama zevkin kendisine çeken ve hakim olan kutbudur.
Birinci Ders İki Ana Kavram: Bilinçdışı ve Zevk
...eğer nevrotik, göstermiş olduğumuz gibi, Öteki'nin zevkinden kaçınıyor ve onu reddediyorsa, sapkın sadece onu aramakla kalmaz, onu taklit de eder ve ona öykünür. Sapkın zevklenme jestini yansılayandır.
Sayfa 56-7Kitabı okudu
Birinci Ders İki Ana Kavram: Bilinçdışı ve Zevk
Haz kesin olarak geçicidir, oysa zevk öyle kökten bir biçimde daimidir ki bu süreklilik zamandan bağımsız hale gelir.
Reklam
Birinci Ders İki Ana Kavram: Bilinçdışı ve Zevk
Zevk öznesi yoktur çünkü zevki söyleyebilecek bir gösteren yoktur. Öyleyse gerçekten de sizin sorunuz sorulur: Zevk olduğunda, zevklenen kimdir? Pekala, hiç kimse zevklenmez, biz bir şeyden zevkleniyor değiliz, ama bir şey bizde, bizim dışımızda zevklenir diye cevap vereceğim.
Birinci Ders İki Ana Kavram: Bilinçdışı ve Zevk
Haz için, bilinci, hissedileni ve gerilimin düşmesini göz önüne alıyoruz; zevk için ise, onun bilinçdışı olduğunu, gerilimin artışıyla kesiştiğini, zorunlu olarak hissedilenin var olmadığını.
Birinci Ders İki Ana Kavram: Bilinçdışı ve Zevk
Yol olarak analiz sınırlı ama sonsuzdur. Sınırlıdır, çünkü yol kesen bir sınır daima önüne dikilir. Ve sonsuzdur, çünkü bu sınır, bir kez kendisine ulaşıldı mı, hep daha uzağa, sonsuza değin yer değiştirir.
Birinci Ders İki Ana Kavram: Bilinçdışı ve Zevk
Nevrotiğin azami bir zevk (Öteki'nin zevki) duymaktan kaçınması için kısmen zevklenmesinin iki yolu vardır: Semptom (fallik zevk) ve düşlem (zevk-fazlası). Semptom ve düşlem aslında nevrotiğin ölçüye gelmez zevke karşı koymak ve onu frenlemek için başvurduğu iki çaredir.
Reklam
Birinci Ders İki Ana Kavram: Bilinçdışı ve Zevk
Lacancı kuram içerisinde, fallus kelimesi erkek genital organını belirtmez. Bu, işlevi, uzaktan ya da yakından cinsel boyuta dayanan her şeyi göstermek olan, tüm diğer gösterenlerden farklı, çok özel bir gösterenin adıdır.
Birinci Ders İki Ana Kavram: Bilinçdışı ve Zevk
Kısacası, psikanaliz zevkin doğasını, ister bütünsel, "Öteki'nin" olsun ya da ister yerel, "fallik", isterse de "tortul" olsun, psişik enerjinin kendisinin doğasını bilmez; psikanaliz ancak zevkin bedensel merkezlerinin bölgesine limit koyan göstergesel sınırları bilebilir.
Birinci Ders İki Ana Kavram: Bilinçdışı ve Zevk
... biçimi ne olursa olsun, zevk daima cinsel bir zevk olarak kalır. Genital anlamda cinsel[sexuel] değil, ama zevkin ensest edimde kendini tüketmek zorunda olma, mutlak bir cinsel haz biçimi altında Öteki tarafından deneyimlenen, zevk olma mitik yazgısı tarafından damgalandığı anlamında.
Birinci Ders İki Ana Kavram: Bilinçdışı ve Zevk
Freud'a göre, insan, imkansız bir hedefe, mutlak mutluluğa, ensest sırasında duyulan hipotetik bir mutlak cinsel hazzın farklı figürlere bürünen mutluluğuna ulaşma şeklindeki daima sabit ve asla gerçekleşmeyen özlemin nüfuzu altındadır.
21 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.