Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Melisa

Melisa
@birokurdann
“Dünya sûretlerinin bulaştığı ayna nasıl parlar?
26 okur puanı
Mart 2021 tarihinde katıldı
Cenneti bulmak için yitirmek gerekiyordu.
Reklam
Kutsal ekmeğine ihanet eden gibi,gök azığına ihanet eden gibi,uygarlık özüne ihanet edenler de bulunacaktır.Bunlar kırmızı ışık yakan trafik düğmeleri gibidirler.Uygarlığından yetersizlik duymanın sonucu değil bu.Yeterlilik duygusundan yoksunluk bu.Yaşamak için gerekli en az metafizik doygunluk düzeyine bile erişemeyen yılanın ruhu gibi.
İçimizdeki şeytan pek de kurnazca olmayan bir kaçamak yolu…İçimizde şeytan yok…İçimizde aciz var…Tembellik var…İradesizlik,bilgisizlik ve bunların hepsinden daha korkunç bir şey:Hakikatleri görmekten kaçmak itiyadı var…

Okur Takip Önerileri

Tümünü Gör
İyilik demek kimseye kötülüğü dokunmamak değil,kötülük yapacak cevheri içinde taşımamak demektir.
Hayat ölümle terbiye edilmiş,ölüm buzhanesinde dinlendirilmiş ve tabakalanmış olacaktır. ölümün ve mezarın anlamı da bu değil mi acaba?Bir düşüşten sonra bir yüceliş gelmesi için hayata ve insana yüklenmiş bir çile saati.Ah,bir sarkaç gibi nir ölüme,bir hayata gidip gelen ruh’larla,sadece biyolojik yaşantının içinde vakit dolduran ruhlar arasında ne büyük uçurum vardır!
Reklam
Düşmemiş bir medeniyet var mı?Olsaydı ne değeri olurdu?Önemli olan bir medeniyetin düşmeyişi değil, düşüşü dirilmesiz ölüme dönüşmeden doğrulmasını bilmesidir.Böyle olursa,düşüş,doğruluşun ve dirilişin bir bağışıklığı gibi o uygarlığın ömür boyu yeni düşüşlere karşı direnişini sağlayacaktır.
Sayfa 11
Âdem’le Havva’nın Cennette öncesiz ve sonrasızmışcasına mutlu bir hayatı yaşadıkları zaman gibiydi hayatımız Batının soluğu bize gelmeden önce.
Geçmiş,geleceğine ilişkin bir niyeti,gelecek ise geçmişine ilişkin hissî ve fikrî bir ünsiyeti olan milletler için anlamlıdır.
Sayfa 38
Her kim var ise zâtında şerâret küfrü Islahât-ı ulûm ile müselman olmaz Ger kara taşın kızıl kan ile rengîn etsen Tab’a tağyir verip lâ’l-i Bedahşân olmaz Eylesen tûtiye ta’lim-i edâ-yi kelîmat Nutku insan olur ammâ özü insan olmaz
Sayfa 30 - Fuzuli’nin Divan’ından
Joseph Conrad,Nastramo:A Tale of Seaboard adlı eserinde “Dünya istesin ya da istemesin biz dünyanın işlerini yürüteceğiz.Dünya başka türlü yapamaz;sanırım biz de.”Dünya böyle bir talebi geri çevirirse yanıt hazırdır: “Kimin iyi yerli kimin kötü yerli olduğunu biz Batılılar karartaştırırız;çünkü tüm yerliler bizim tanımamız sayesinde varlık kazanıyor,var-oluyor.Yerlileri biz yarattık ve düşünmeyi öğrettik.”Öyleyse mevcut duruma ilişkin soru sormak,yani cevap talep etmek,itiraz etmek anlamına gelir.Bundan dolayı sömürgeci iyilikseverlik dünyayı demokrasiiçin güvenli bir duruma getirmeyi planlar.Bunun için de “yerliler bizim uygarlığımız için eğitileceklerdir.”Bu eğitimin ilk vazgeçilmez tek ilkesi ise,”her şeyi Batı medeniyetinin tanımladığı şekilde benimsemektir.”
Sayfa 13
Reklam
Selamsız Yokuşu’na dönse de dünya,yaşadığımız sürece aynı havayı teneffüs ettiğimiz herkese merhaba demek zorundayız.”Selamsız”olmamıza ne Peygamber izin veriyor ne yaşadığımız hayat.Çiğ olsa da insan,vazgeçemiyoruz ondan.Çiğ olan her şeyi insanı da pişirmek mümkün.Ham meyveleri koparıp atmıyoruz,bekliyoruz ki biraz daha güneş değsin.
Sayfa 24
İnsanın hayvandan geldiği değil,insanın hayvana gittiği doğru.
Sayfa 20
Çünkü hayat başını kaçırdığımız bir filme teşrifatçının fenerinin ışığında sessizce girerek bir sinema koltuğuna ilişmekten ibarettir.
Sayfa 11
Bir kuş,bir sevgili… İnsan kaybettikleriyle insandır.
Son zamanlarda benim de masamda Kur’ân duruyordu.Soranlara, ‘kişisel gelişim kitabım’ diyordum.
108 öğeden 16 ile 30 arasındakiler gösteriliyor.