Bisnev
Puan vermedi·
bişnev! ez ney çün hikayet mikuned... dinle neyden, zirâ o bir şeyler anlatmada... Aşkın yedi basamağını bilmek istersen, satırların makamına çık.
Aşkın 7 Hali - Bişnev!Sinan Yağmur · Kapı Yayınları · 20141,860 okunma
Aptallığıma doydum
5/10
·125 syf.·
Beğendi
·
2026 3. kitabı
Eser, şu bizim yurt dışında eğitim/staj görmek için sınava girip 0000, bilmem kaç puanla ikinci olduğumuzdan elendiğimiz o meşhur ERASMUS SINAVI'na adını veren muhterem tarafından kaleme alınmış ve tüm insanlara iyice giydirdiği bir içeriğe sahip. Bir güzel süslenip, bezenip, yakışıklı/güzel olmaya tam aday ikeeen birden ne oldum delisi olanların, para, mal, mülk, toprak, sanat, felsefe, şair, yazar vb ne varsa olanların ve olmaya aday olanların derhal okuması elzem yahut da şiddetle kitaptan uzak durması. Niye mi? Aşırı iğneli kirpi dikeni sözlerle beyni adeta inşaat tahtasına çakılan çivilerin hızıyla gerçeğe döndürüyor ve insana; 'aptal mıyım akıllı mı?' sorgusunu yaptırıyor. Cidden çok iyiydi. Biraz uzun sürdü okuyup bitirmek. Çünkü aptallığımı tescillemesinden korktum. Bu iyi bişey mi yoksa? Saygılarımla okurdaşlar, keyifli okumalar... Bişnev...
Deliliğe ÖvgüDesiderius Erasmus · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 202315,2bin okunma
Tatil planı hazırsa sıra okuma listenizde!
Bu yaz yanınızdan ayırmak istemeyeceğiniz kitapları sizin için bir araya getirdik. 💬 Siz olsanız bu listeden hangisiyle başlardınız?
-3-
Puan vermedi·420 syf.·
2026 13. kitabı
İnsanı binbir düşünce içerisine atan, bolca kalbini ve aşkı sorgulatan bir eser. ‘Hamuş’ olmanın işitilebilir bir suskunluk olduğu ince ince kalbime işledi. Kitabın bir bölümünde diyor ki, “Mesnevi’yi şerhedenlerin çoğu bu ölümsüz eserin “b” harfiyle başladığına dikkat çeker. İlk kelimesi “Bişnev!”dir. Yani “Dinle!” Tesadüf mü dersin ismi “Suskun” olan bir şairin en kıymetli yapıtına “Dinle!” diye başlaması. Sahi sessizlik dinlenebilir mi?” Tıpkı bu ayrıntı gibi eserinde her bölümünün b harfi ile başlatılmış olması hissiyatı oldukça kuvvetlendiriyor. İşte bütün bu aşk ve kargaşanın açıklaması da bu “B” harfinde saklanırmış meğer. Kelimelerimi yine kitaptan bir alıntı yaparak sonlandırmak isterim zira en güzel son halihazırda yazılmış olandır. “Aşksız geçen bir ömür beyhude yaşanmıştır. Acaba ilahi aşk peşimde mi koşmalıyım mecazi mi, yoksa dünyevi, semavi ya da cismani mi diye sorma! Ayrımlar ayrımları doğurur. AŞK’ın ise hiçbir sıfata ve tamlamaya ihtiyacı yoktur. Başlı başına bir dünyadır aşk. Ya tam ortasındadır, merkezinde, ya da dışındasındır, hasretinde.“ Uzun lafın kısası aşka ihtiyacınız olduğu anda okumanızı yürekten temenni ederim.
Duygu ve Düşünce
AşkElif Şafak · Doğan Kitap · 200976,7bin okunma
Taşşâk-u Talat ve Fitnat çık zihnimden..
3/10
·136 syf.·
2026 2. kitabı
Eseri ilk kez okudum. Çeşitli sınavlara çalışırken içeriğine ve özetine hakim olmuştum. İlk yorumum Sami Efendi keşke hep ve sadece kâmus yazsa imiş. Edebi tür olarak bir ilk olması hasebiyle bu yönünü değerlendirmek haddim olmayacağı için es geçiyorum. Ele alınan konu çeşitli versiyonlarıyla hala taptaze önümüzde duruyor. Neler mi? Baskıcı bir baba, incir çekirdeğini doldurmayan sebeple karı boşama, kaynanalık nasıl yapılır örneği, kız kısmı çıkıp gezemez anlayışı, erkeklerin adam gibi sevdiğine açılamayışı, türlü dedikodular... En dikkatimi çeken kısım, kızın babası olduğunu bilmeden ona sırılsıklam aşık olan adam nasıl oluyor da birden babası olduğunu öğrendiğinde bu aşk dönüşüp baba sevgisine evriliyor.? Benim mantığım almadı. Bir diğer ilgimi çeken husus -o dönem yazılan diğer romanlarda da bunu gördüm- habire dur durak bilmeksizin bir hıçkırıklarla, yastığa gömülerek ağlama seansları. Mesela Araba Sevdası eserinde ağlamayı bile kelimelere dökmüştü yazar "hığ hığ hığ" diye, gülmekten ölmüştüm okurken. Ne diye bu kadar gözyaşı öne çıkarılıyor, dramatize ediliyor bilen varsa desin. Kanaatimce o ağır kederli, hüzünlü, acılı hali betimlemenin en kolay yolu, karakterlerin salya sümük ağladıklarını yazmak olsa gerek. Tuhaf. Sırf bir edebi eseri okumamış olmak için okudum. Hiç bir tesiri olmadı bende. Belki de kendi bencil bakış açımla baktığım için böyle oldu. Keyifli okumalar dilerim değerli okurdaşlar... Saygılarımla.... Bişnev...
Edebiyat
Taaşşuk-ı Talat ve FitnatŞemseddin Sami · Araf Yayınları · 201738,1bin okunma
6/10
·336 syf.··
2026 2. kitabı
·
35 günde okudu
·
Okunma: 16 Mart 2026 13:07
Sinan Yağmur' un okuduğum ilk kitabıydı. Konusu ve üslubu ile ilgi çekici olsa da kurgusunun biraz zayıf olduğunu düşünüyorum. O kurken yer yer bendeki etkileyiciliğini zayıflatan yer yer de artıran bir eserdi. Okumadan önce biraz yazarı tanımak lazım sanırım.
1000Kitap
Aşkın 7 Hali - Bişnev!Sinan Yağmur · Kapı Yayınları · 20141,860 okunma
"Biri GÜNEŞ, biri AY"
Puan vermedi·336 syf.··
2026 16. kitabı
"Ben bu kitabı okurken bi romandan ziyade, kendi ruhumu, gönül kabemi dinler gibi okudum. En çok hoşuma giden şey, Tebrizli'nin GÜNEŞ'i canım Şems'im ile Mevlana'nın hayatına girmesiyle başlayan değişimin anlatılması oldu zira orada bir insanın, başka bir insan sayesinde nasıl uyanabileceğini görüyorsun. ŞEMS sevdalısı biri olarak bu kitabı okurken, hikayeden ziyade hal okudum!
Aşkın 7 Hali - Bişnev!Sinan Yağmur · Kapı Yayınları · 20141,860 okunma