Bol bol spoiler içerir, iyi okumalarr.
Kitap zaten ilk kitap gibi (Küçük Kadınlar) çok güzel olduğu için sadece sevmediğim kısımlardan bahsedeceğim.
Öncelikle Meg&John çiftinden bahsetmek istiyorum. Dinamiklerini sevdim gibi gibi. Of, çok birşey söyleyemeyeceğim bu çiftle ilgili.
Şimdi gelelim Jo&Laurie çiftimize(?). Laurie Jo'ya bodoslama evlenme teklifi etti. Jo bu dishonourableı haklı olarak reddetti. Sonra Laurie gitti. Amy ile evlendi. Geri geldi ve o sırada Jo'ya mektuplar yazmaya devam etti. Geri geldiklerinde Jo mutlu mesut karşıladı onları yalnızlıktan kafayı yememiş gibi. Tamam, şimdiye kadar çok sakindim. Biraz hareket. SEN BU KIZA EVLENME TEKLİFİ ETTİKTEN SONRA, AŞK ACISINDAN GEBERDİKTEN SONRA KIZ KARDEŞİYLE EVLENEMEZSİN BTW. AYRICA SİZİN EVLENDİĞİNİZ ZAMAN CANIM BETH BİRTANEM DAHA YENİ ÖLMÜŞTÜ TAMAM MI, "CONOM BOTHOMOZ HOP KOLBOMOZDOYDO." TABİ CANIM KÜLAHIMA ANLAT. AMY DÜNDEN RAZI ZATEN, FIRSAT BULAYIM DA EVLENEYİM. "PIRI IÇIN IVLINICIM." PARA PARA DOYMADIN PARAYA. Şimdi bu söylediklerim KESİNLİKLE ne yazara ki yazarı çok severim ne de kitaba yönelikti tamamen karakter odaklı nefretimdir. Bir çoğu (Amy'nin evlenme merakı vs.) uydurmasyon şeyler olabilir döçdpxm. Çok doluyum karakterlere karşı.
Ama kitap ÇOK güzeldii.
Teşekkürler efenim.
İyi EşlerLouisa May Alcott · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 20222,161 okunma
Offf cok guzelddiii garreta bayıldım askım balım birtanem dizisi cıktı diye okudum şimdi izlemek için sabırsızlanıyorum kesin güzeldir film neyse detaylı inceleme sonra yazacağım bayıldım!
AnlaşmaElle Kennedy · Yabancı Yayınevi · 20163,205 okunma
Ana..Önce kütüphaneden okumak için aldığım ve fakat daha sonra beğendiğim için kendime hediye aldığım klasiklerden bitanesi.. Fedakarlığın, başkaldırının, direnişin, yoldaşlığın,ağır yaşam koşullarının hikayesi.. Bir kadının gördüğü şiddet ve yoksulluktan insanlığını, geçmişini unutmasını öfkeyle ve ustalıkla akıcı şekilde betimlemiştir. İşçi olan oğlunun ve arkadaşlarının Sosyalist dünya görüşü içim verdikleri özgürlük mücadelesi bayrağını devralarak sürdürmüş, onlara yoldaş olmuş ve yaşama amacını bulmuştur. Oğluna desteği ve öğrenmeye açık yönüyle bu yoldaki azmine kendisi bile şaşırarak ne kadar güçlü bir kadın olduğunu gösteriyor Pelageya. 1 Mayıs günü yaşanan olaylar öyle etkileyici aktarılmıştır ki iliklerinize kadar hissediyorsunuz, o meydanda sizde bulunuyorsunuz. Okunması gereken bi başyapıt…
Kitap baştan sona acıydı. Kadının sözleri çok üzdü beni sevmek acı vermemeli. Kitap İyiki çok uzun değil hem Stefan hem bilinmeyen kadın hemde ben çok acı çekerdik.
Mektubu okuyan R., nin kadına yaşattıkları ve bu olanlara rağmen hatırlamaması sevilmeyi hakketmiyor. Kadın bu olanlardan dolayı R., suçlamıyor sadece onu çok sevdiğini söylüyor. Kitap ne iyiydi ne de kötüydü. kısa olmasına rağmen betimlemelere yer verilmiş. aslında kadın karşılıksız bir aşk uğruna hayatını mahvetmiş bir insanın İstediği şey gerçekleşmeyecekse hayatına devam etmesi lazım dünyaya bir kere geliyor insan ve bunuda acıyla yaşamamalı tek taraflı aşk acıların acısıdır.
Sevmek güzel şey ama sevilmek de ister insan
Dünyada yazılacak o kadar şey varken neden zweig acı dolu kitaplar yazmış filmini çekmeye kalksalar herkesin psikolojisi bozulur tıpkı zweig in psikolojisi gibi ama yinede çok okunan yazarlardan bitanesi bende severek okuyorum acıyla bitiriyorum. kitabı tavsiye ederim herkese iyi okumalar.
Aşk geçmeyen bir hastalıktır.
SANA BENİ ASLA TANIMAMIŞ OLAN SANA (....)
ABSOLUTE CINEMA
Allahım harikaydı!!!! Ne diyebileceğimi bile bilmiyorum KİTABIN İKİNCİ YARISI ABİ O NEDİR???
Rand'ın kişiliği hakkında yazılmış en iyi bölümler bu kitaptaydı SONUNDA GÖZLERİNİ AÇTIN BİRTANEM NUR TANEM, ki Egwene de Rand'e paralel MÜKEMMEL bir karakter gelişimi gösteriyor. SEANCHAN VE KULE HAKKINDA KONUŞMUYORUM BİLE yani şu kitapta yaşananlar neydi abi okuyun okutturun bu kitabın böyle olduğunu bilsem onuncu kitaba daha iyi katlanırdım.
SONUNDA TAM GELDİ!! Benim beklediğim gibi ağlamalı sarılmalı olmadı ama daha gerçekçi ve etkileyiciydi, sonraki bölüme de çok iyi bağladı umarım sonraki kitapta sarılır ağlaşırlar :) Verin'e de tüm içten sevgilerimi veriyorum burada. MORAİNE SEN NERDESİN KUZUM??
TUON NAPIYORSUN BU ARADA Mat hani bu kadınla nasıl yaşayacak bir ömür? BİR DE MAT VE PERRİN abi siz kimsiniz ya? Arkadaşınıza kaç yıldır düşman gibi davranarak elinize ne geçiyor DAHA İKİNCİ KİTAPTA "Rand kardeşim iyi misin? Biz senin yanındayız derdin ne?" Deseniz bu çocuk böyle olmayacaktı. YA MAT BU ÇOCUK SENİ SIRTINDA TAŞIDI SEN HANÇER DE HANÇER DİYE SALYA AKITIRKEN KİMSİN DE RAND HAKKINDA İLERI GERİ KONUŞUYORSUN HADİ PERRİNİ ANLADIM BİR NEBZE.
Neyse çok iyiydi işte özellikle Rand'in duygusuz ve baya kötü bir insana dönüşümü ve BEN NAPIYORUM AMK diyerek geri dönüşü İLMEK İLMEK işlenmiş tüm kitap çok iyiydi.
YA LEIGH BARDUGO SEN NE YAPMAYA CALISIYORSUN.
cok cok guzel yazilmis bir fantastik yani evreni o kadar sevdim ki. sadece hala karakterlerin yaslarinin kucuklugunu asamiyorum. ne demek ben bunlarla ayni yastayim?? hadi oradan adamlar saraydan adam kaciriyo. tamam kurgu ama kurguda da biraz gerceklik payi olaydi be. neyse birde… birileri olmeseydi iyiydi… kalbimde yarasin bitanem… matthiasim…