"Ahmet Haşim gelmeyecek mi bu toplantıya?"
Refik Halit müstehzi bir tebessümle gülümseyerek:
"O, insanlar arasına karışmaz. Vahşinin biridir" dedi ve ilave etti: "Onu görmeseniz daha iyi olur. Haliyle, suratıyla pek hoşa gidecek adam değildir. Onunla da Galatasaray'dan tanışırız ama, uzaktan uzağa..."
Refik Halit'in Ahmet Haşim hakkında verdiği bu menfi bilgiye rağmen, ben, içimden, "O Belde" şiirindeki bir mısrayı tekrar ediyordum:
"Melali anlamayan nesle aşina değiliz"