Varoluşçuluk üzerine akademik bildiri yayımlamak daha kolay olurdu elbet ama Sartre kitapta bunu doğal bir anlatımla ortaya koyuyor. Varoluşçuluğun bu kadar okunabilir olması olağanüstü bir başarı.
Tekrar tekrar okuyabileceğiniz, her seferinde yeni detayları keşfedebileceğiniz ve her okumada farklı şeyler çıkabileceğiniz türden bir kitap.
Balıkların çoğu yaşlanınca ömürlerini boşuna geçirdiklerini söyleyip yakınırlar. Sürekli sızlanıp herkesten şikayet ederler. Ben bilmek istiyorum, hayat gerçekten bir avuç yerde durmadan dönüp durmak, sonra da yaşlanıp ölüp gitmek mi yoksa bu dünyada başka türlü yaşamak da mümkün mü?