Çalıkuşu , romanla tanışmam lise yıllarında oldu . O zamanlar kitabı bitirdiğimde düşündüğüm şey Feride gibi idealist bir Türk kızı olmaktı .Yazar Romanın adını Çalıkuşu koymuş ne naif bir isim .. Ve kitabın baş karakterleri Feride ve Kamuran insan okurken aşkın en güzel duygularını , merhameti, şefkati ,ihaneti, ayrılığı bir çok duyguyu hissettiyor .. Sayfalar ne kadar çok görünse de kendini bulduğun her satır daha da uzun olmasını diletiyor insana o betimlemelerin muhteşemligini yaşattırıyor Reşat Nuri , Çalıkuşu .. nasıl da sevdiğinin ihanetiyle sarsılmış ve kaçışın en doğru karar olduğunu düşünmüş ama onun kaçışı dünyanın en güzel mesleklerinden olan öğretmenliğe , gerçekten de insanın böyle kutsal mesleğe sahip olması onu yaşadığı tüm acılardan uzaklaştırıyor .Velhasılı kelam roman mutlu sonla bitiyor . Türk klasiklerinin baş yapıtı olan yılların eskimediği bir kurgu her yaştan insanın hayatın içinden bir nebze kendini bulabilmesi için muhakkak kütüphanesinde olmalı :)