Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Gülnihal

Gülnihal
@buduygu
Eğitim & Psikoloji
31 okur puanı
Kasım 2019 tarihinde katıldı
"Olaylar çabucak olup bittiği zaman, kimse hiç bir şeyden emin olamaz, hatta kendisinden bile. Çağımızın unutma arzusu saplantı haline gelmiştir, bu nedenle bu arzuyu tatmin etmek için hız iblisine teslim olmuştur. Çağımız kendi anımsamak istemediğini bize anlatmak için hızını arttırır, çünkü kendinden bıkmıştır."
Reklam
"her birimiz çok sıradan yaşamımızın bayağılığından dolayı acı çeker, buradan kurtulmak ve yükselmek isteriz. Teolojik kavramlar gündelik bayağılığa yetişir ve her birimiz bu yükselişe layık olduğumuza, tanrının iyi kulları olduğumuza, tanrının seçilmiş kulu olduğumuz yanılsamasına az ya da çok kapılırız."
"kissinger'i arzu etmiyordu, ne de onun bedenini. O kendi bedenini genişletmek, kissinger'i yaşamının dar çemberi dışına çıkarmak, onu parlatmak istiyordu. Kissenger onun için mitolojik bir binek hayvanıydı, göğe yükselip uçacağı bir kanatlı at"

Okur Takip Önerileri

Tümünü Gör
Yavaşlık ile anımsama, hız ile unutma arasında gizli bir ilişki var.
Bir hayat çok fazla kontrollü olduğu zaman, kontrol edilemeyecek kadar az hayat kalır.
Sayfa 173Kitabı okudu
Reklam
Bazı şeyler doğamıza aykırı değildir, sadece eğitimlerimize aykırıdır.
Sayfa 133Kitabı okudu
Mutsuz ile yoksulun birbirinden uzak durması lazım, bulaştırmamak için.
Sayfa 105Kitabı okudu
.. Yıllar sonra birgün mutfak ve oturma odasının yerlerini sildikten sonra en güzel ipek bluzunu giydi, uzun eteğini düğmeledi ve iri şapkasını iğneledi. Kocasının çiftesini ağzının tavanına dayadı ve tetiği çekti. Onun önce neden yerleri sildiğini yaşayan her kadın bilir. "
"Yaşlanmak, geçmişten artık korku duymuyor olmaktan başka birşey değil zaten."
"... burada söz konusu doğuştan gelen doğal bir kibarlıktı, adeta bedeninin bir uzantısı gibiydi."
Reklam
"olumlu duygu " tabiatın bir armağanıdır, doğal olarak vardır. Gerçekle uyumlu, bir anlık korku, kızgınlık birer tepkidir. Doğal olarak var değildir, koruma refleksimizin bir parçası olarak ortaya çıkar, sorun bitince bedenimizden yok olur. Sorun çözülmezse süreklilik kazanır. Süreklilik kazanmış tepkiye "olumsuz duygu" denir.
Sayfa 180Kitabı okudu
'Reform sonrası dönemde bilim adamları "doğal" olayları izlemeye yönelirken "spiritüel doğrular" metafiziğin ve kilisenin dünyasına terk edildi. "Ruh" ve diğer metafizik kavramlar "bilimdışı" ilan edildi çünkü bunların gerçekliğini bilimsel analiz yöntemleriyle değerlendirmek mümkün değildi. İşte günümüzde tıp hala bu ayrımla devam ediyor. "zihin" denen farklı dünyayı "pozitif bilim" adına incelemeyi reddediyor'