“Saadet, hayatı olduğu gibi kabul etmektir..."Ne doğru söz! Hayatı olduğu gibi kabul etmeli ve
ona ne bir şey ilave etmeli, ne de ondan bir şey eksiltmeli. Bazı şeyler vardır, canımızı sıkar, "Bu neden böyle? Böyle şeyleri dünyadan kaldırmalı!." deriz. Bazı şeyler de mevcut değildir. İçimizden, bunların olmasını ister, hatta bu uğurda
çalışırız. İkisi de saçma ve faydasızdır.İnsan dediğin mahluk hiçbir seyi değiştiremez. Bunun için, gönlünün rahat olmasın istersen, gördüğün fenalıkların bile bir hikmeti olduğunu düşün ve yeryüzünde olmayan iyilikleri oraya getirmek sevdasına kapılma... Sonra en mühimi: Kendini
halinden şikayet etmeye alıştırma! Ömrünün sonuna kadar dövünsen bu hayatin cefası tükenmez; kendine etmiş olursun.