"Cahilsin; okur,öğrenirsin.Gerisin; ilerlersin.Adam yok; yetiştirirsin, günün birinde meydana çıkıverir.Paran yok; kazanırsın.Her şeyin bir çaresi vardır.Fakat insan bozuldu mu, bunun çaresi yoktur."
"Evet,kitaplar ne derse desin,dünya ikiye ayrılıyordu:Bir yanda annesi, kardeşi ve ona benzeyenler,bir yanda da,bilerek veya bilmeyerek onların ıstırabına sebep olanlar vardı."