MC Hükümetleri -faşist terörün, sivil faşistler yanında bir diğer aracı olarak- devletin bütün kademelerini faşistleştirmeye başladılar. Komünist, ilerici, CHP'li vb. damgası vurulan memurlar, öğretmenler, tüm kamu kesimi çalışanları, ya faşist teröre teslim olma, ya da işten atılma veya sürülme tercihi ile karşı karşıya bırakıldı. Devlet daireleri memurlukla ilgisi olmayan, işe gelmeyen ama devlet kapısından maaş alan militan faşist kadrolarla dolduruldu. Devlet dairelerinde "OBA"lar kuruldu. Aynı tipte örgütlenmeler polis içinde de gerçekleştirildi; POL-BIR vasıtasıyla faşist polisler örgütlendirilerek MHP'ye bağlı bir kol haline getirildi.